خدمات صنعتی
مدیر: حمیدرضا یگانه
شهر: تهران
آدرس: فروشگاه: تهران ، خیابان انقلاب ، خیابان بهار جنوبی، برج بهار، طبقه دوم تجاری ، واحد398
دفترمرکزی:تهران، لاله زار جنوبی ، پاساژ اخوان طبقه سوم پلاک 93
شرکت برنا صنعت یگانه
المنت ریختگری
هیتر های ریخته گری شده متشکل از یک یا چند المنت حرارتی که از طریق عملیات ریخته گری بسته به کاربرد آن در آلیاژی از آلومینیوم، برنج  یا آهن جایگذاری می گردد. ریخته گری گرانشی، یک سطح همگن از مواد ریخته گری شده ایجاد می کند که باعث می شود توزیع حرارت به طور کاملا یکنواخت در کل سطح صورت گیرد. هیترهای ریخته گری شده می تواند درجه حرارت سطحی بالغ بر ۷۰۰ درجه سانتیگراد ایجاد نماید.
هیتر های ریخته گری آلومینیوم می توانند تا ۴۰۰ در جه سانتیگراد حرارت را تامین نمایند. برای ایجاد دماهای بالاتر به علت تفاوت در خواص مکانیکی این آلیاژها باید از آلیاژ های دیگر همانند برنج و آهن استفاده نمود.
شرکت آریسان از بهترین کیفیت المنت حرارتی در تولید این نوع هیتر استفاده می نماید که عامل اصلی در طول عمر این هیترها می باشد. نحوه سفارش از طریق ارسال طرح یانمونه محصول توسط مشتری صورت می گیرد که به دلیل دقت بسیار بالا در عملیات ریخته گری و ماشین کاری هیتر تولیدی دقیقا مطابق با طرح و نمونه آن می باشد.
المنت فلنچ دار
هیتر های فلنج دار دارای ظرفیت بالای گرمایی هستند و برای گرم کردن مایعات مانند آب و روغن و همینطور گازها در مخازن و لوله ها و انتقال حرارت در محیط های ویژه با ظریب خطر بالا استفاده می شود.
میله به کار رفته در مدل های استاندارد از جنس فولاد زنگ نزن و فلنج آنها از جنس برنج فورج شده است. به علت تماس مستقیم این نوع المنت با گاز و مایع، سرعت گرم شدن بسیار بالا می باشد
المنت کویلی / فلکسیبل
المنت حرارتی کویل هیتر یا فلکسیبل، با وجود قطر کم، توانایی تولید گرمای زیادی را دارد و قابلیت توزیع یکنواخت دما در سطح کار را دارا می باشد. هسته کویل از مرغوب ترین مواد و پوشیده شده از اکسید منیزیم و در نهایت لایه استیل می باشد. این نوع از المنت قادر به تامین حرارت تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد می باشد. عمده موارد کاربرد المنت کویل هیتر در صنایع غذایی، بسته بندی، دارویی، کاغذسازی، هوافضا و … می باشد.
المنت های کویل هیتر شرکت آریسان دارای کیفیت بسیار بالا و عملکرد مناسب شامل قابلیت اطمینان بالا، طول عمر بالا و دقت لازم با توجه به کاربرد آن می باشد. المنت های کویلی بر اساس ابعاد و توان مورد نیاز مشتری و نوع خروجی آن قابل سفارش می باشند.
المنت وکیوم سرامیکی مادون قرمز
همانند سایر تولید کننده های حرارت توسط تابش امواج مادون قرمز، المنت های حرارتی سرامیکی نیز از طریق تابش امواج مادون قرمز همانند تابش نور خورشید ایجاد حرارت و گرما می نمایند. این نوع هیتر ها همانند تابش خورشید، انرژی را بوسیله تابش طول موج های قابل جذب توسط اشیاء هدایت می نماید.
در تولید المنت های سرامیکی مادون قرمز، سیم های حرارتی توسط نوعی سرامیک خاص پوشانده شده و روی آن را لعاب مخصوص می پوشاند.
المنت های سرامیکی مادون قرمز شرکت آریسان دارای کیفیت بسیار بالا و ساخت کشور تایوان می باشند.

مشخصات و کاربرد:

  • دمایی سطحی بالغ بر ۷۰۰درجه سانتیگراد
  • قابلیت ارائه به همراه ترموکوپل k
  • انجام عملیات گرمایی پاک فارغ از هر گونه آلودگی
  • امکان انجام چند باره عملیات گرمایی مقاوم در برابر شکهای حرارتی
  • کلیه المنت های حرارتی السرام دارای یکسال ضمانت می باشد.
  • المنت های حرارتی السرام دارای عمر طولانی و قابلیت اطمینان بالا می باشند.
  • این نوع المنت، انرژی گرمایی بهینه و پاکی را فراهم می آورد.
  • این محصولات دارای قیمت های بسیار رقابتی می باشند.
  • المنت های حرارتی السرام از کیفیت بالایی نسبت به مشابه خارجی آن برخوردار می باشد.
موارد مصرف: صنایع بسته بندی – صنایع پلاستیک – تولید سرامیک و کاشی و غیره ….
المنت سرامیکی
المنت های تسمه ای سرامیک برای ایجاد گرمای مناسب با کارایی بالا در دمای بالا تا ۷۵۰ درجه سانتیگراد (۱۴۰۰ درجه سلسیوس) طراحی و ساخته می شوند. این حجم از میزان کارایی به واسطه سرامیکهایی تولید می شود که بهترین عایق و طولانی ترین عمر مفید را برای هیتر ایجاد می نماید. المنت های تسمه ای سرامیکی از ترکیب و اتصال بلوکهای سرامیک به اضافه سیمهای مقاومتی که در داخل سوراخ های درون سرامیک کلاف شده است، ساخته می شوند.
این روش باعث می شود گرما در سطح المنت به طور مطلوب توزیع گردد که نتیجه آن سطحی است که گرمای آن یکنواخت می باشد. این نوع هیترها از فن آوری مهندسی و ساخت و تولید ویژه برخوردارند.

 موارد کاربرد:

این نمونه از المنت ها در کارخانجات تولید لاستیک ، کارخانجات تولید لوله های پلی اتیلن و لوله های پلیکا و همچنین دستگاه های تزریق پلاستیک، صنایع بسته بندی، تولید سرامیک و کاشی و … کاربرد دارد .

 سفارش المنت کمربندی سرامیکی:

المنت های کمربندی سرامیکی در ابعاد و وات های گوناگون و قابل تولید بر اساس سفارش مشتری می باشد. این نوع المنت در دو نوع یک تکه و دو تکه قابل ارائه می باشد.
برای سفارش المنت کمربندی سرامیکی ، قطر سیلندر و عرض سیلندر و توان (وات) المنت مورد سفارش الزامی بوده و قابل سفارش با ترموکوپل و بدون ترموکوپل می باشد.
اجاق برقی
تک شعله و دوشعله
1000 وات و 2000 وات

سیم نسوز
سیم نسوز در سایزهای 
0.50 - 0.75 - 1 - 1.5 -2.5- 4- 6- 10
کشور سازنده چین - ایران - ترک
المنت ضد اسید

با غلاف تیتانیوم و شیشه مخصوص وانهای آبکاری

هیتر تابلویی

از جنس آلومینیوم-رطوبت گیر تابلوهای برق

المنت شیشه ایی
لامپ حرارتی هالوژن یا المنت شیشه ای انرژی گرمایی را از طریق تابش طول موج های قابل جذب توسط اجسام انتقال می دهد. فضای داخلی المنت های شیشه ای  از گاز هالوژن پر شده است و توان ایجاد حرارتی بالغ بر ۷۰۰ درجه سانتیگراد می باشد.
کاربرد عمده این المنت در خم کاری لوله های پی وی سی، گرمایش اولیه پریفورم های پت، صنایع گرمایش پلاستیک و … می باشد.
المنت های کوارتز  با طول و توان های حرارتی مختلف موجود می باشد.

پارچه نسوز
انواع پارچه نسوز ptf تحمل دما تا 350 درجه
ترموکوپل

ترموکوپل یکی از پر مصرف ترین سنسورهای اندازه گیری دما محسوب می گردد . این سنسورهای ساده با استفاده از اتصال یک فلز و آلیاژ آن و با توجه به اثر سیبک تولید می شوند و با همین مکانیزم ساده قادر به اندازه گیری دما به راحتی در رنج وسیعی از زیر صفر تا حدود ۱۷۰۰ درجه می باشند. با توجه به پدیده سیبک اتصال هر دو فلز از نوع مختلف باعث ایجاد ترموکوپل شده و تولید میلی ولتی متناسب با دمای اعمال شده می کند از این رو انواع مختلفی از ترموکوپل می توان تولید کرد در حالی که در استانداردهای متداول میتوان از انواع ۱۰ یا ۱۲ ترموکوپل یاد کرد که در مدلهای های مختلف و با اشکال گوناگون تولید می شود . با توجه به کاربرد ، محیط اندازه گیری دما ،رنج دما ، اندازه گیری دقیق از انواع ترموکوپل میتوان به انواع زیر اشاره کرد :

ترموکوپل تیپ k

ترموکوپل نوع k از سیم فلزی نیکل-کروم به نام تجاری کرومل(chromel) ونیکل آلومینیوم به نام تجاری آلومل(alumel) ساخته می شود.این ترموکوپل ارزان قیمت است و یکی از پرکاربردترین ترموکوپل ها می باشد. رنج عملکرد دمایی آن بین °c 200  -و °c 1350+  و حساسیت آن تقریبا ۴۱  µv/°c است و معمولا در دماهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. ترموکوپل نوع k بخاطر استفاده از مس خاصیت ضد اکسیداسیون دارد لذا در کوره ها که اکسیداسیون رخ می دهد مناسب تر می باشد.

ترموکوپل تیپ j

این ترموکوپل از فلز آهن و آلیاژهای مس – نیکل ساخته می شود. رنج دمایی این ترموکوپل بین °c180-  و °c 750+ است. به دلیل احتمال اکسید شدن آهن این ترموکوپل، در صنایع قالب ریزی پلاستیک استفاده می شود. حساسیت ترموکوپل نوع j ، به اندازه ی ۵۵ µv/°cاست و برای طرح های جدید توصیه می شود. در ترموکوپل نوع j به علت وجود آهن در مکانهایی که امکان اکسیداسیون وجود دارد استفاده نمی شود.

ترموکوپل تیپ e

ترموکوپل نوع e با استفاده از فلزات کرومل وکنستانتان ساخته می شود. محدوده ی عملکرد دمایی آن ، بین °c40-و °c 900+است. این ترموکوپل با ۶۸ µv/°c بیشترین حساسیت را دارد و می توان از آن در کاربردهای خلاء و مواردی که حسگر در آن حفاظت نشده است، استفاده کرد.

ترموکوپل تیپ t

ترموکوپل نوع t از مس cu و آلیاژ نیکل – مس(کنستانتان) ساخته می شود. محدوده ی عملکرد دمایی این نوع ترموکوپل ، بین °c250-  و °c 400+است. این ترموکوپل نسبتا ارزان و برای کاربردهای با دمای پایین مناسب است و در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارد. حساسیت این ترموکوپل ، ۴۶ µv/°c است.ترموکوپل نوع t در صنعت به دلیل اینکه نسبت به تمام انواع ترموکوپل خطیتر است و رنج درجه حرارت مناسبی دارد و همچنین از حساسیت خوبی برخوردار است در صنعت بیشتر مورد استفاده می گیرد.

ترموکوپل تایپ n

ترموکوپل نوع n از فلزهای ni-cr-si به نام تجاری نیکروسیل ni-si-mg به نام تجاری نیسیل( nisil) ساخته می شود. محدوده دمائی آن بین°c270-و °c 1300+است. حساسیت این ترموکوپل ، به اندازۀ ۳۰ µv/°c است و معمولا در دماهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

ترموکوپل تیپ  r

ترموکوپل نوع r از فلزهای پلاتین –رادیوم(۱۳% رادیوم) و پلاتین تشکیل می شود. این نوع ترموکوپل دارای دقت بالا و حساسیت آن حدود ۱۰ µv/°c می باشد. این ترموکوپل در محیطهای خنثی و اکسیدی و در دمای بالای °c 1400  تا °c 1550+  کاربرد دارد.

ترموکوپل تیپ s

ترموکوپل نوع s از فلزهای پلاتین –رادیوم(۱۰% رادیوم) و پلاتین تشکیل می شود. این نوع ترموکوپل دارای دقت بالا و حساسیت آن حدود ۱۰ µv/°c می باشد. این ترموکوپل از قدیمی ترین انواع pt-rh  است وجهت اندازه گیری از صفر مطلق تا ۱۱۵۰ درجه سانتی گراد کاربرد دارد.

ترموکوپل تایپ b

ترموکوپل نوع s از فلزهای پلاتین –رادیوم(۳۰% رادیوم) و پلاتین –رادیوم(۶% رادیوم) تشکیل می شود. این ترموکوپل بالاترین نقطه ذوب ، دوام و استحکام را نسبت به دیگر pt- rh  ها به دلیل مقدار بیشتر رودیوم در ساختار دارا میباشد و در محیطهای خنثی ، اکسیدی و احیایی تا دمای ۱۷۰۰ درجه سانتی گراد استفاده می شود.

ترموکوپل Pt-100

Pt نماد شیمیایی برای پلاتین است ، ۱۰۰ مقاومت بر حسب اهم است برای Pt100 در دمای صفر درجه سانتی گراد. تغییرات مقاومت بر حسب دما عبارتند از : ۰٫۳۸۵ Ohm/°C برای اروپا و ۰٫۳۹۲ Ohm/°C برای عناصر آمریکایی.
بنابراین، با اندازه گیری مقاومت ما می توانیم درجه حرارت را محاسبه کنیم.
در زبان انگلیسی Pt100 را RTD نیز می گویند که به معنای دماسنج مقاومتی است.
سنسور RTD یا Pt100 با دو، سه یا چهار سیم به دستگاه اندازه گیری متصل می شود.
همان طور که در بالا گفته شد در واقع با اندازه گیری مقاومت، دما تعیین می شود.
در هنگام اندازه گیری مقاومت، مقاومت بدنه و کابل ها نیز اندازه گیری می شود که این موضوع منجر به خطا می شود. برای جبران این اشتباه سه نوع سیم مورد استفاده قرار می گیرد که دقت کافی را در بسیاری از کارهای صنعتی دارا می باشد.
مقیاس های قرار داده شده بر روی پانل Pt100 دو سیمه به گونه ای است که اختلاف را جبران کرده و دقت را بالا می برد.



سیم کروم نیکل
در سایزها ی مختلف بگیر و نگیر ساخت کشورهای مختلف
المنت تسمه ای فابریک سر نازل

جنس برنج و واتر پروف برای دستگاههای تزریق پلاستیک از قطر 30 میلیمترتا60میلیمتر

المنت فشنگی
لمنت های فشنگی، المنت های با دانسیته بسیار بالا که هسته نیکل کروم داخلی آن به حالت فشرده و در نزدیک ترین حالت به دیواره بیرونی قرار دارد. هسته داخلی در اکسید منیزیم قرار دارد که خود دارای ضریب انتقال حرارت بالایی می باشد. هیتر های فشنگی کاربرد بسیار گسترده در صنایع دارند و می توانند تا ظرفیت ۲۰۰ وات بر اینچ مربع ساخته شوند و قابلیت رسیدن تا دمای ۸۰۰ درجه سلسیوس را دارند. عمده موارد کاربرد این نوع المنت در صنایع پلاستیک، تجهیزات بسته بندی، منابع گرم کننده، اکسترودرهای پلاستیک، ماشین آلات لیبل زن و … می باشد. این نوع المنت قابل سفارش به صورت ترموکوپل دار از نوع J و K می باشد.
انواع المنتهای میله ای از نوع اسپانیا-ایتالیا-ترک-ایرانی
المنت های صنعتی میله ای، قابل انطباق با کاربردهای فراوانی است که در آن گرمای الکتریکی مورد نیاز می باشد.  المنت های میله ای می توانند به صورت مستقیم و خمیده در اشکال مختلف مورد استفاده قرار گیرد. سیم مورد استفاده در هسته هیترهای میله ای شرکت آریسان، آلیاژ کروم نیکل (۲۰% کروم-۸۰% نیکل) می باشد. هسته المنت از دوطرف متصل به سر سرد و سپس پین های قابل اتصال به جریان الکتریسیته می باشد. ماده پرکننده فضای داخلی المنت، اکسید منیزیم می باشد که عایق جریان الکتریسیته و هادی حرارتی مناسبی می باشد. عمده کاربرد این نوع المنت در دستگاه های فرمینگ، گرم کننده های مستغرق در مایعات و … می باشد.
المنت تسمه ایی

هیتر های تسمه ای میکایی یکی از کاراترین و اقتصادی ترین روش ها برای پاسخگویی به نیازهای حرارتی در صنایع مختلف می باشد. المنت های تسمه ای میکایی در حالت یک تکه و دو تکه و در قطر و عرض گوناگون قابل ساخت می باشد. شرکت آریسان در ساخت المنت های تسمه ای میکایی بهترین درجه میکا را مورد استفاده قرار می دهد. سیم های مورد استفاده در ساخت کلیه المنت های ساخت این شرکت سوئدی، فرانسوی و آلمانی می باشد. عمده کاربرد این نوع المنت دستگاه های تزریق، اکسترود پلاستیک، صنایع غذایی، صنایع دارویی و … می باشد.