آهن آلات (فروش-خدمات)
مدیر: اسماعیل نیکویی
شهر: تهران
آدرس: بازار آهن شادآباد، بهاران 2 ، بلوک 13 ، مجتمع تجاری شهر آهن، طبقه دوم، واحد 14-18
سقف گرین وافل ، قیمت سقف گرین وافل ، گرین وافل

آشنایی با سقف گرین وافل :

 

سیستم سازه‌ایی : سقف گرین وافل نوع دیگری از سقف‌های سازه‌ای است که برای پوشاندن قسمت زیادی از سقف با بارگذاری کمتر‌ اجرا می‌شوند. امروزه‌ تنوع سیستم‌های سازه‌ایی و سقف‌ها زیاد شده است. ‌جهت انتخاب بهترین گزینه‌ی سقف باید پارمترهای مختلفی از جمله کیفیت،‌ سرعت‌، نوع اسکلت‌، قیمت و …مورد بررسی قرار بگیرد تا بهترین گزینه را برای سقف سازه‌ایی انتخاب کنند.

 

هدف اصلی :

هدف اصلی صنعتی سازی سقف‌های بتنی، کاهش وزن و هزینه، حفظ محیط زیست‌، افزایش ایمنی و مقاومت در برابر زلزله و آتش سوزی‌، کاهش مصرف سوخت و مواد اولیه، افزایش عمر سازه‌ها، کنترل کیفیت اجرا، افزایش سرعت است. در صنعتی سازی مرحله ساخت، تولید و حمل هر نوع تیرچه و بلوک حذف می‌شود.

 

مشخصات کلی قالب سقف گرین وافل و روش اجرا :

این قالب به عنوان یک قالب غیر ماندگار سقف محسوب می‌شود. یعنی‌ پس از بتن ریزی سقف، از بتن جدا شده و از آن در سقف‌های بعدی یا پروژه‌های بعدی استفاده می‌شود.‌‌‌‌ این قالب‌ها پس از اتمام عمر مفید، قابل بازیافت است. با این خصوصیت‌، تمامی بلوک‌های سقفی را می‌توان از ساختمان حذف کرد.‌ استفاده از این سیستم علاوه بر حفظ منابع به استحکام‌، سبک سازی و ایمنی بیشتر ساختمان در زمان وقوع زلزله کمک خواهد کرد. با توجه به شکل قالب، تمامی تیرچه‌های پیش ساخته به همراه مشکلات نصب آنها، در این سیستم سقف حذف می‌شود.‌

 

همچنین به دلیل استحکام قالب هنگام اجرای سقف، عوامل اجرایی به راحتی می‌توانند بر روی آن تردد داشته باشند. از خصوصیات دیگر این نوع سقف، اجرای آسان آن است.

 

شکل و نمونه قالب سقف وافل :

قالب سقف از جنس پلاستیک کامپوزیت تهیه شده که بسیار سبک است. سطح صیقلی آن باعث می‌شود نمای بتن به صورت اکسپوز (نمایان) مورد استفاده قرار گیرد. قالب‌ها با ابعاد طول ۵۰ سانتیمتر‌، عرض ۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۲۵ سانتیمتر طراحی شده است.

 

روش‌های زیرسازی سقف :

زیر سازی این نوع سقف تقریباً شبیه سقف‌های تیرچه بلوک بوده و می‌توان برای آن از لوازم معمول موجود در کارگاه‌های ساختمانی از قبیل چوب و چهار تراش‌، قوطی فلزی‌، لوله داربست و … استفاده کرد.

 

اجرای درجای تیرچه :

به دلیل طراحی خاص قالب، تیرچه به صورت درجا اجرا می‌شود. با این روش تمامی مشکلات ساخت تیرچه و حمل آن نیز حذف می‌شود. با توجه به عدم محدودیت در طراحی تیرچه، با این روش می‌توان تیرچه‌های دوبل را حذف کرد. ‌ این امر سبب می‌شود به دلیل کاهش وزن بتن، وزن سقف تا ۷۹ کیلوگرم بر متر مربع کاهش یابد. در افزایش جان تیرچه به هر مقدار (مثلاً ۱۲ سانتیمتر) در سقف گرین وافل قابل اعمال است.‌ این امر به سبک سازی سازه کمک زیادی خواهد کرد.

 

از محاسن دیگر اجرای تیرچه درجا، عدم نیاز به جابجایی خاموت در تیرهای اصلی هنگام بستن آرماتور تیرچه است. در ا‌جرای تیرچه درجا پیوستگی بتن و صلبیت سقف به خوبی رعایت می‌شود.‌ این امر موجب کاهش لرزش سقف در زمان بهره‌برداری می‌شود. همچنین‌ نظارت و کنترل دقیق بر سایز آرماتور و آرایش آن تا زمان قبل از بتن ریزی انجام می‌گیرد.

 

چیدمان قالب :

سقف گرین وافل در انواع اسکلت‌های بتنی و فلزی قابل استفاده است. همچنین می‌توان با تغییر نحوه مونتاژ قالب، سقف را به صورت دال یک طرفه یا دو طرفه اجرا کرد. نکته‌ایی که لازم است عنوان شود این است که قالب‌ها با توجه به دهانه‌های مختلف یک بار به وسیله پیچ و مهره تا سایز مورد نظر مونتاژ می‌شوند.‌ در انتهای قالب نیز، قطعه‌ایی به صورت درپوش بسته می‌شود. ‌در زمان جداسازی قالب یا حمل آن دیگر نیاز به باز کردن پیچ و مهره‌ها نیست.‌

 

در ادامه کار، قالب به صورت یکپارچه و در طول‌های مختلف قابل حمل است. در این روش جان تیرچه‌ها و تای بیم‌ها (شناژ مخفی‌‌ها) به صورت دقیق اجرا می‌شوند.  همچنین به دلیل استحکام قالب، عبور و مرور بر روی آن به آسانی انجام می‌گیرد. این قالب جهت جداسازی نیاز به چرب کردن ندارد و به دلیل جنس آن می‌توان تا زمان باز کردن قالب از عمل آوری بتن اطمینان حاصل کرد.

 

امکان عبور تاسیسات از داخل سقف :

عبور تاسیسات از داخل یا زیر سقف باعث سبک شدن وزن کف سازی و در نتیجه بار مرده خواهد شد. همچنین از مزایای این سقف،  می‌توان به افزایش ارتفاع مفید سقف و نیز تعمیرات راحت تاسیسات در زمان بهره برداری اشاره کرد.

 

نمای زیر سقف :

نمای زیر‌ سقف کاملاً اکسپوز است و می‌توان از این نما در سقف پارکینگ‌ها و مشاعات‌،‌ بدون نیاز به نازک کاری بهره برداری کرد. همچنین با توجه به ممنوعیت استفاده از بلوک‌های پلی استایرن در سقف پارکینگ‌ها، مدارس و … سقف گریل وافل هم از نظر کیفیت و هم از نظر هزینه کمتر، بهترین جایگزین خواهد بود.

 

خصوصیات سقف گرین وافل :

حذف انواع بلوک و تیرچه‌های پیش ساخته

حذف تیرچه دوبل به دلیل اجرای تیرچه درجا و عدم محدودیت در استفاده از سایز میلگرد در تیرچه

حذف مراحل و هزینه‌های ساخت تیرچه پیش ساخته، حمل و نقل، انبار کردن و انتقال به طبقات

عدم نیاز به جابجایی خاموت و شکستن بتن سر تیرچه و سهولت در میلگرد گذاری سقف

امکان نصب ورق برای ساپورت‌های تاسیساتی در کف تیرچه، قبل از بتن ریزی

قابل استفاده در انواع اسکلت بتنی و فلزی

کاهش مصرف بتن و میلگرد به دلیل کاهش وزن سقف نسبت به سایر سقف‌های متداول

به دلیل سبک بودن قالب و مدولار بودن آن، زیر سازی ساده و کم هزینه و اجرای سریع‌تر با کیفیت بالاتر نسبت به سقف‌های متداول

با تغییر نحوه مونتاژ قالب می‌توان سقف را به صورت دال یک طرفه و دو طرفه اجرا کرد.

استفاده از سقف سازه‌ای به عنوان سقف نمایان (اکسپوز) و حذف نازک کاری در مشاعات و پارکینگ‌ها

ایمنی در اجرا، حریق و زلزله

امکان عبور تاسیسات از داخل سقف و در پی آن کاهش هزینه کف سازی و بار مرده سقف، همچینی افزایش فضای مفید

اجرای اقتصادی دهانه‌های بزرگ

ممان اینرسی و صلبیت بالا به دلیل بتن ریزی یکپارچه سقف که نتیجه آن کاهش قابل توجه لرزش سقف خواهد بود.

نظارت دقیق به مصرف و آرایش میلگرد تا لحظه قبل از بتن ریزی

به دلیل جنس قالب گریل وافل ، هیچ گونه جذب آب بتن انجام نمی‌گیرد، و ویبراسیون در آن به صورت کامل انجام می‌گیرد.

‌به دلیل غیر ماندگار بودن قالب و امکان بازیافت آن، حافظ محیط زیست و سرمایه ملی خواهد بود.

با توجه به امکان مونتاژ به اندازه‌های مختلف، امکان اجرای دال یک طرفه و دو طرفه وجود دارد.

گریل وافل نیاز به چرب کردن ندارد و حداقل تکرار استفاده از آن ۵۰ مرتبه است که در صورت استفاده صحیح و مراقبت بیشتر ، این تعداد تا ۱۰۰ مرتبه قابل افزایش خواهد بود.

با آب به راحتی شسته می‌شود.

سبک بودن قالب که در کارگاه توسط یک نفر قابل حمل است.

 

سقف هالودک (حفره‌ای وافل) :

‌جدیدترین دال بتنی در دنیا که نیاز به سقف کاذب جهت عبور لوله های تاسیساتی ندارد به نام سقف هالودک معرفی می‌شود. در این دال از قسمت تار خنثی تیر استفاده بهینه تری شده است.

 

Waffle slab :

دال‌های وافل، راهی مناسب برای ساخت دال‌های بتنی کم ضخامت و قوی است که در آن استفاده از مواد بسیار کمتر است. این دال‌ها گران‌تر از شکل‌های دال‌های معمولی مسطح هستند‌، اما به سبب عمقی که دارند معماران می‌توانند دهانه‌های طولانی‌تری را طراحی کنند. در حال حاضر معماران اسپانیایی یک دال وافل تهیه و اصلاح کرده‌اند که از تعدادی سوراخ پر شده‌ به طوری که خدمات و تاسیسات می‌توانند در عمق دال اجرا شوند. همچنین موجب کاهش ارتفاع کف به کف طبقات و نیز باعث بازگرداندن برخی از هزینه‌های اضافی می‌شود.

این دال‌ها باعث افزایش بهره‌وری و صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شوند. این سقف‌ها موجب از بین رفتن بازتاب صدا نیز می‌شوند.

 

ویژگی هالودک :

سرتاسر ضخامت این سقف می‌تواند به وسیله خدمات و‌ تاسیسات مختلف ساختمان سوراخ شود. یعنی خدمات در عرض مقطع همان فضایی را اشغال می‌کنند که خود سازه اشغال کرده‌ و در نتیجه به هیچ سقف کاذب اضافی برای مخفی کردن آنها نیازی نیست.

در مجموع سقف هالودک، موجب صرفه جویی فضا و حفظ ۳۰ تا‌ ۵۰ سانتیمتری در هر طبقه می‌شود.

این سیستم برای ساختمان‌های با دهانه بزرگ مانند مدارس و بیمارستان‌ها طراحی و توسعه داده شده است.

سیستم هالودک، دال وافل بتنی است که می‌تواند کابل‌ها برق، لوله کشی و کانال‌های تهویه را در ساختار طبقه‌ جای دهد.

برای دهانه‌های بزرگ ‌یا متوسط مانند ساختمان‌های اداری، بیمارستان‌ها، مدارس یا‌ هر ساختمان عمومی و تجاری ‌یا صنعتی مناسب است.

همچنین ‌برای دهانه‌های بزرگ در محدوده ۱۰ تا ۱۸ متر به بالا با لبه دال ۵۰-۶۰ سانتیمتر مناسب است.

این سیستم آزادی و فضای بیشتری از طراحی را برای نوع هندسه و قرار دادن ستون فراهم می‌کند.

هوا‌ از طریق خط لوله نیمه انعطاف پذیر معمولی یا از طریق یک سیستم پلنیوم (فضای اشغال شده به وسیله ماده)‌ ‌توزیع شود.

 سایت : سقف گرین وافل 

سقف تیرچه کرمیت ، قیمت سقف تیرچه کرومیت ، تیرچه کرومیت

تیرچه کرومیت

آشنایی با سقف تیرچه کرومیت :

 

تیرچه کرومیت چیست؟

تیرچه کرومیت نوعی تیرچه پیش ساخته فلزی مانند تیرچه سفالی فندوله ای و بتنی می باشد با این تفاوت که در بال تحتانی یا پاشنه تیرچه کرومیت به جای استفاده از ۲ عدد میلگرد و بتن از ورق فولادی ۳ یا ۴ میل و در بال فوقانی تیرچه کرومیت به جای ۱ عدد میلگرد از نبشی استفاده شده است . تیرچه کرومیت نسبت به تیرچه های پیش ساخته دیگر مانند تیرچه های سفالی و پیش تنیده دارای مزایایی به شرح زیر است :

 

مزایای اصلی کرومیت :

 

۱ : ارزان تر تمام شدن سقف کرومیت نسبت به تیرچه پاشنی بتنی در اتمام کار می باشد.

درست است که تیرچه کرومیت گران تر از پاشنه بتنی است اما فاصله و تعداد آن کمتر می باشد اما تفاوت اصلی هنگام بتن ریزی به وجود می آید که در تیرچه معمولی هر متر مکعب بتن حدود ۶٫۵ الی ۷ متر مربع را پوشش می دهد اما در کرومیت ۱۰ متر مربع را می پوشاند که با توجه به قیمت بتن که از اصلی ترین مصالح ساختمان می باشد حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد کمتر مصرف می شود و در انتهای کار قیمت بتن مصرفی، هزینه کل سقف تمام شده را تغییر داده و کرومیت ارزان تر و سریعتر می باشد.

مهمترین مزیت تیرچه کرومیت : هزینه ی کمتر و وزن کمتر سازه که این کمتر شدن هزینه بخاطر سه علت می باشد :

الف – درست است که هر عدد تیرچه کرومیت گرانتر از تیرچه پاشنه بتنی تمام می شود اما فاصله ی بین تیرچه های کرومیت ۷۰ سانتی متر می باشد در صورتی که در پاشنه بتنی این فاصله به ۵۰ سانتی متر کاهش پیدا می کند و همین امر باعث کمتر شدن تعداد تیرچه ها در هر دهانه از سقف گردیده که حدوده سی درصد هزینه ی تیرچه کاهش پیدا می کند.

 

ب – به همین دلیل فاصله و کمتر شدن ریل های بتن خود به علت فولاد بیشتر هر متر مکعب بتن در سقف کرومیت با ارتفاع ۵ سانتی متر از روی یونولیت حدود ۱۰ متر مربع را می پوشاند. اما این امر برای سقف تیرچه بتنی هر متر مکعب بتن تقریبا ۷ متر سقف را می پوشاند. که در اینجا هم ۳۰ درصد کاهش مصرف بتن خواهیم داشت.

 

ج – در سقف های کرومیت چند سقف بطور همزمان بتن ریزی می شود اما در سقف های معمولی در سازه های زیر هزار متر مربع باعث می شود که هزینه ی حمل و کسر پمپ برای بتن ریزی را از بین می برد که در مجموع این سه عامل در کنار یکدیگر محاسبه شود خواهیم دید که هزینه ی سقف کرومیت کمتر از پاشنه بتنی خواهد بود.

 

یکپارچگی سقف به پل ها به علت جوش شدن و بنابراین باربری بیشتر سازه را به ارمغان می آورد. نداشتن نیاز به حرارتی در موازی تیرچه های کرومیت مگر در سازه های خاص که باز هم به کمتر شدن هزینه ها کمک می کند.

 

 

 

۲ : عدم نیاز به جک و شمع بندی در زیر سقف :

به دلیل خیز منفی که در زمان تولید تیرچه کرومیت به آن می دهند این تیرچه ها به صورت خود ایستا بوده و نیازی به شمع بندی در زیر سقف تیرچه کرومیت نمی باشد . در سقف های تیرچه بلوک سنتی در زمان بتن ریزی سقفها نیروی زیادی که بر روی سقف در حال بتن ریزی وارد می شود بوسیله شمع ها به سقف پایین منتقل شده و باعث تنش در بتن سقف پایین می شود . در مواردی هم دیده شده است که در هنگام بتن ریزی سقفی ، سقف طبقه پایین که هنوز بتن آن خشک نشده و جک آن نیز زود برداشته شده است فرو ریخته است .

 

۳ : امکان بتن ریزی چند سقف ساختمان :

به دلیل خود ایستا بودن تیرچه های کرومیت و عدم نیاز به شمع بندی می توان چند سقف را در یک مرحله بتن ریزی نمود .

بتن ریزی چند سقف با هم موجب حذف هزینه های کسر بتن ، ترانسفر تراک های حمل بتن و اجرت پیمانکاران اجرای سقف و پمپ بتن می گردد .

 

۴ : سرعت بالای اجرای سقف ها :

به علت سبکی تیرچه های کرومیت و امکان تیرریزی تمام طبقات در یک نوبت در صورت استفاده از بلوک یونولیت سقفی ( پلاستوفوم یا پلی استایرن ) به جای بلوک سیمانی یا سفالی سرعت اجرای کار افزایش می یابد.

 

۵ : سهولت اجرای داکت ها ( بازشوها ) :

فاصله آکس به آکس حدود ۷۰ سانتیمتری تیرچه های کرومیت موجب سهولت اجرای داکتها جهت عبور لوله های تاسیساتی و کانال ها ، نصب توالت ایرانی و عدم نیاز به قطع تیرچه می باشد .

 

۶ : کاهش مصرف بتن :

به دلیل فاصله بیشتر تیرچه کرومیت که حدود ۷۰ سانتیمتر می باشد ، مصرف بتن نیز در حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد کاهش می یابد . در شرایط عادی با فرض صحیح بودن متراژ بتن برای سقف تیرچه کرومیت با ارتفاع ۲۵ سانتی متر هر متر مکعب بتون حدود ۱۰ متر مربع سقف را پوشش می دهد و برای تیرچه کرومیت با ارتفاع ۲۰ سانت نیز هر متر مکعب بتن ۱۲ الی ۱۳ متر از سقف را پوشش می دهد .

برای خرید تیرچه های کرومیت باید در نظر داشت که ورق و نبشی های مورد استفاده می بایستی تولید کارخانه فولاد مبارکه باشد ، همچنین میلگردهای مصرفی زیگزاگ تیرچه کرومیت نیز از نوع فابریک A1 و یا A2  باشد.

تیرچه های کرومیت بر اساس جداول آماده ای که در کتاب تیرچه های فولادی با جان باز ، منتشر شده توسط شرکت کرمیت پارس ارائه شده ساخته می شود . وزن تیرچه های کرومیت با بارگذاری مسکونی با تیرچه های ۵ الی ۶ متر و بدون استفاده از تیرچه مضاعف نباید از حدود  ۱۰ کیلوگرم بیشتر شود .

قیمت تیرچه کرومیت نیز معمولا بر اساس قیمت روز آهن آلات به خصوص ورق و میلگرد تعیین می شود .

 

برای استعلام قیمت روز تیرچه کرومیت (تیرچه فلزی) می توانید با دفتر فروش تماس گرفته و یا در صورتی که مایل به خرید از تولید کنندگان دیگری هستید ، با ارسال فایل پلان تیرریزی خود به ایمیل ما ، مشخصات تیرچه کرومیت ساختمان شما به همراه فایل نشریات ۱۵۱ و ۵۴۳ که راجع به طراحی تیرچه کرومیت و اجرای سقف کرومیت می باشد ، به طور رایگان برای شما ارسال می گردد .

 

جوش CO2 :

در این شرکت از جوش CO2 برای جوشکاری تیرچه ها استفاده می گردد.

در جوش CO2 با گاز محافظ به علت نازک بودن نازل جوش و بهتر بودن جنس سیم مصرفی و همچنین محافظ قطعه جوشکاری شده با گاز، کیفیت و مقاومت خیلی بیشتری نسبت به جوش معمولی خواهیم داشت.

 

نکته : در این جوش از جریان مستقیم با قطب معکوس استفاده می شود.

 

تجربه نشان داده که در صورتی که بتوانیم از ورود گازهای موجود در هوا یعنی اکسیژن و نیتروژن به منطقه جوش پیشگیری کنیم جوش از خواص شیمیایی و فیزیکی بهتری برخوردار خواهد بود. جوشکاری قوس الکتریلی با گاز محافظ CO2 یک روش بسیار مفید و فراگیر است. این روش برای جوشکاری فلزات سخت و غیر سخت در تمامی ضخامت ها مورد استفاده قرار می گیرد و یک روش بسیار مناسب برای جوشکاری صفحات فلزی نازک و مقاطع نسبتا ضخیم فلزات غیر سخت می باشد که در شرکت ایران خودرو بعد از جوش مقاومتی با لاترین میزان استفاده را در سالن های بدنه سازی به خود اختصاص داده است.

 

جداول تیرچه کرومیت :

محاسبات تیرچه کرومیت کاری سخت و زمان برمی باشد که در محاسبات آن می توان از نرم افزار KDS استفاده نموده و یا از جداول موجود که برای کرومیت آمده است استفاده کرد که در این جداول باید از AS مقاطع استفاده نمود بدین صورت که میزان فولاد مصرفی در قسمت بالایی تیرچه و پایین تیرچه ها با توجه به میزان بار دارد از جدول مربوطه استخراج گردیده و با توجه به مقاطع موجود در بازار ایران، صرف اقتصادی خریدار، جوشپذیری مقاطع، اجرایی بودن آن ها به تولید این تیرچه ها اقدام نمود.

 

با توجه به استانداردهای ملی ایران سال ۹۵ بهترین جدول کتاب جداول تیرچه های فولادی با حال باز ( کرومیت ) می باشد که برای هر بارگذاری و با توجه به نحوه بتن ریزی سقف ها و طول تیرچه ها ( هر ۱۰ سانتی متر ) محاسبه شده است و سطح مقطع مورد نیاز را می دهد.

 

بدین گونه که برای بتن ریزی؛ بتن با دست، بتن با پمپ، با پلی استایرن، بلوک سیمانی، بصورت جداگانه طراحی ها انجام گردیده و موجود در خود دارد. و برای بارهای مختلف و با توجه به ارتفاع تیرچه ها مقدار فولاد مصرفی بصورت سانتی متر مربع را به کاربر ارئه می نماید.

سایت : سقف تیرچه کرومیت

سقف عرشه فولادی ، عرشه فولادی ، قیمت سقف عرشه فولادی

آشنایی با سقف عرشه فولادی :

 

سقف‌های عرشه فولادی سقف‌هایی هستند که با استفاده از دو عنصر ورق‌های فولادی گالوانیزه ذوزنقه‌ای شکل تحتانی و برش گیرها که در این نوع سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از سایر سقف‌ها متمایز می‌شود و البته با استفاده از آرماتوربندی و بتن ریزی بر روی این ورق فولادی، این نوع سقف اجرا می‌شود . از بخش‌های اصلی سقف‌های کامپوزیت عرشه فولادی باید به تیرهای فرعی مورد نیاز در بین تیرهای اصلی سازه اشاره نمود .

 

سیستم های مرکب دال فولادی – بتنی (عرشه فولادی) ، یکی از اقتصادی ترین روش های ساخت سقف برای ساختمان ها ، شناخته شده اند . این سیستم از مقاطع مختلط دال بتن مسلح بر روی ورق های ذوزنقه ای که به تیرها و شاه تیرهای فولادی متصل می شوند ، تشکیل شده است .

 

عملکرد مختلط دال بتن مسلح فوقانی و ورق فولادی ذوزنقه ای تحتانی ، نقش به سزایی در تامین صلبیت سقف و رفتار مطلوب برشی آن خواهد داشت . این سقف در مقایسه با سقف های مرسوم در اسکلت های فولادی ساختمان ها از وزن کمتری برخوردار است .

 

استفاده از عرشه های فولادی در سقف های کامپوزیت سرعت اجرای سقف را بطور فوق العاده ای افزایش می دهد که در پروژه های بزرگ این سرعت باعث کاهش هزینه های جاری و تمام شده می شود .

 

در این نوع سقف ، ورق گالوانیزه ذوزنقه ای آجدار به عنوان قالب بتن ریزی در سقف باقی مانده و با بتن به صورت مرکب نقش سازه ای ایفا می کند که باعث افزایش دهانه های تیر ریزی تا ۴ متر و بالاتر بدون شمع بندی می گردد . همچنین طبق ضوابط مبحث دهم مقررات ملی ساختمان با استفاده از گلمیخ استاندارد ورق به تیر جوش می خورد که استاندارد ترین روش اجرا می باشد .

 

یکی از فاکتورهای صنعتی سازی ، سرعت بالای اجرا و حذف متریال و روش های سنتی وقت گیر و پرهزینه می باشد . یکی از بخش های ساختمان که تاثیر فوق العاده ای در سرعت ساخت دارد ، سقف می باشد . اگر در اجرای سقف از روش های نوین استفاده شود ، پروژه در دوره زمان کوتاه و بسیار مناسبی اجرا می شود . سقف کامپوزیت عرشه فولادی (متال دک) یکی از روش های نوین هجرای سازه می باشد که امروزه طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد .

 

سقف عرشه فولادی(متال دک) با ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای شکل آجدار بدون استفاده از میلگرد و حذف قالب بندی اجرا می شود . وزن این سقف نسبت به سقف های مشابه حدود۳۰ تا ۶۰ درصدکمتر می باشد و سرعت اجرای این سقف حدود۱۲ برابر بیشتر از سقف های معمولی مانند دال بتنی و تیرچه بلوک می باشد .

 

ویژگی های سقف عرشه فولادی(متال دک) :

 

بتن ریزی در این سقف از سطح بسیار صاف ویکپارچه برخوردارست که پس از آن نیاز به کف سازی و پوکه ریزی نمی باشد وبا سرعت بالا آماده عملیات نازک کاری می باشد .

در این سیستم،قالب بندی که یکی از مشکلات اجرایی ساختمان می باشد ، حذف گردیده و اجرای سقف را با سرعت بالا عملی می کند و این امکان وجود دارد که بعد از تکمیل شبکه های تاسیساتی به صورت یکجا نسبت به بتن ریزی تمام سقف وطبقات اقدام نمود .نصب ورقه ها بدون جوشکاری و فقط بامیخ های فولادی انجام می شود .

 

 

مشخصات عمومی سقف های عرشه فولادی :

حذف قالب بندی

حذف تیرهای فرعی

حذف میلگردهای کششی

نصب بدون جوشکاری و با میخ های فولادی

تامین ایمنی کارگاه و حداقل فضا برای دپو

امکان بتون ریزی کلیه طبقات در یک زمان

وزن کمتر سقف موجب کاهش وزن سازه و سبکتر شدن اسکلت و فونداسیون ساختمان خواهد شد .

در ساختمان های اسکلت فلزی وزن فولاد تا ۲۲ کیلوگرم برمترمربع کاهش خواهد یافت .

نیاز به اثبات لرزش در این سقف ها به میزان قابل توجهی کمتر از سقف دال بتونی و یا مشابه می باشد .

سرعت اجرا تا یازده برابر اجرای سقف دال بتونی و یا سقف تیرچه و بلوک می باشد .

مقاومت این نوع سقف در برابر آتش سوزی چندین برابر سایر انواع سقف ها می باشد .

 

برش گیرهای سقف های عرشه فولادی :

 

برشگیرهای (گل میخ‌ها) خاصی که در این نوع سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند به جهت نوع مصالح و روش خاص اجرا، از نقاط قوت این نوع سقف محسوب می‌شود . قطر این برشگیرها حداکثر ۲۰ میلیمتر و ارتفاع آنها با توجه به شکل ورق فولادی متغیر می‌باشد و در نهایت حداقل ارتفاع گل میخ بعد از نصب که از بالای ورق زوزنقه‌ای اندازه‌گیری می‌شود از ۴۰ میلیمتر نباید کمتر باشد . این گل میخ‌ها به وسیله دستگاه جوش قوس الکتریکی به خصوصی که Stud Welder خوانده می‌شود به بال تیرهای سازه‌ای جوش می‌شود .

 

مزایای سقف عرشه فولادی :

 

سرعت :

سریعترین نوع (تحویل ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر مربع در یک روز) ، کاهش بیش از ۵۰% زمان اجرای سقف ها ، عدم نیاز به شمع گذاری ، نصب آسان ، امکان بتن ریزی همزمان چند سقف ، حذف عملیات قالب بندی و باز کردن مجدد

 

سبک بودن :

کاهش حدود ۲۵% از بار مرده سقف۱۰ تا ۳۰%  ، صرفه جویی در فولاد سازه فلزی۴۰ تا ۷۰%  ، صرفه جویی در مصرف میلگرد سقف۱۰ تا ۱۵%  ، صرفه جویی در مصرف بتن ، امکان حمل ورق عرشه فولادی تا ۲۵۰۰ متر مربع در یک تریلر

 

صرفه اقتصادی :

کاهش بیش از ۵۰ درصدی در هزینه اجرای اسکلت ، بازگشت سریع سرمایه ، کاهش هزینه های بالاسری نظارت و اجراتخصیص حداکثری وام صنعتی سازی ، کاهش هزینه های کارگاهی

 

استاندارد :

بهترین نوع سقف کامپوزیت و قابل طراحی در نرم افزار E tabs ، یکپارچگی و صلبیت بیشتر دیافراگم سقف ، استفاده ار برشگیرهای استاندارد مطابق اصل دهم مقررات ملی ساختمان با سرعت نصب بالا و سهولت اجرا که جایگزین ناودانی و برشگیرهای سنتی میباشد .

 

مدرن بودن :

عملکرد عرشه با مقاومت کششی بالا ، طراحی منعطف باتوجه به ضخامت های مختلف ، افزایش اصطکاک بتن و ورق فولادی به جهت فرم خاص عرشه فولادی ، امکان بکارگیری عایق های صوتی و حرارتی ، زیرنمای زیبا جهت پارکینگ های طبقاتی بدون نیاز به سقف کاذب ، کاهش ارتعاشات سقف ، عمر مفید و طولانی

 

ایمنی :

استفاده به عنوان قالب دائمی ، در اختیار داشتن سکوی مناسب در اولین مرحله اجرا ، عدم ریزش (آوار) در هنگام زلزله ، عدم خطر سقوط تجهیزات بعلت ماندگاری قالب

 

مراحل اجرا سقف های عرشه فولادی :

 

۱- دپو و انتقال به طبقات : ورق های کامپوزیت پس از انتقال به کارگاه و دپو در یک فضای کوچک ،به کمک نیروی انسانی و بدون نیاز به ماشین آلات و تنها با کمک یک بالابر به تراز های مختلف طبقات منتقل می شود .

 

۲- جا گذاری عرشه های فولادی : این عرشه ها شامل گیره های نر ومادگی هستند که براحتی توسط نیری انسانی نیمه ماهر در یکدیگر چفت می شوند و پس از این مرحله ، رفت وامد در طبقات بسیار ساده می شود و سرعت کار به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می یابد .

 

۳- نصب میلگرد و گل میخ : در محلی که عرشه های فولادی برروی تیرها قرار گرفته اند، برای اتصال این دو ، از گل میخ استفاده می شود و این عمل باعث کاهش وزن تیرهای فولادی مصرفی می شود .

 

۴- بتن ریزی : پس از اتصال میلگردها ، بتن ریزی انجام می شود ، ضخامت کم دال و یکنواختی سطح صفحات موجب خروج سریع هوا و ساده تر شدن عمل می شود .

در این سیستم امکان اجرای سقف و بتن ریزی در کلیه طبقات ساختمان های چند طبقه در یک زمان قابل انجام می باشد .

قیمت ورق رنگی ، ورق رنگی ، ورق گالوانیزه رنگی

ورق رنگی و کاربرد آن 

ورق رنگی 

ورق رنگی از ورق های پایه گالوانیزه می باشد که به دو صورت کوره ای و یا با پوشش رنگ الکترواستاتیک پوشانده شده است.که دارای ویژگی های از قبیل زیبایی خاص ، مقاومت بالا در برابرخوردگی و فرم پذیری بسیار خوب میباشد.

کاربرد ورق رنگی 

ورق رنگی در صنایع تولید لوازم خانگی (بدنه یخچال و فریزر) ، صنایع ساختمانی (سقف کاذب،سقف و بدنه ی انبارها و کارگاه ها)،صنایع فلزی (کابینت سازی و بدنه ی کامپیوتر)،لوازم خانگی ( آبگرمکن و اجاق گاز ) و همچنین در صنعت حمل و نقل مانند ساخت کانتینر و سردخانه ها اشاره کرد.

استانداردهای ورق رنگی 

ورق های رنگی در رنگ های متنوعی تولید می شود که دارای استاندارد یکسانی در تمام دنیا می باشد. این استاندارد به نام رال رنگ شناخته می شود، تقریبا بیش از ۱۶ رنگ متنوع ورق رنگی تولید می شود که عبارتند از: سفید یخچالی – رال ۹۰۱۶ ، کرم – رال ۹۰۱۰ ، قرمز – رال ۳۰۰۰ ، قرمز گوجه ای – رال۳۰۲۰ ، آبی نیسانی – رال ۵۰۱۵ ، آبی کاربنی – رال ۵۰۱۸ ، نارنجی – رال ۲۰۰۴ و رال۲۰۰۳ ، زرد – رال ۱۰۲۳ ، زرد لیمویی – رال ۱۰۲۸ ، بنفش – رال ۴۰۰۵ ، سبز چمنی – رال۶۰۲۴ ، سبز تیره – رال ۶۰ ۱۸ ، صورتی – رال ۴۰۰۳ ، قهوه ای رنگ سفال – رال ۸۰۰۴ ، قهوه ای سوخته ۸۰۱۸

قیمت ورق رنگی

برای اطلاع از قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه , قیمت ورق رنگی شیروانی , قیمت ورق رنگی طرح سفال , ورق رنگی گالوانیزه با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۳۱۹۰۵۴ و ۰۲۱۶۶۳۱۹۲۳۱ تماس حاصل فرمایید.

قیمت ورق گالوانیزه ، گالوانیزه خارجی ، قیمت روز ورق

آشنایی با ورق گالوانیزه و کاربرد آن 

 

ورق گالوانیزه و کاربرد آن 

ورق گالوانیزه ورقی است که برای پوشش آن از فلز روی استفاده میشود. در ورق گالوانیزه حتی اگر پوشش رویین ورق دچار شکستگی شود همچنان خاصیت ضد زنگ زدگی خود را حفظ میکند. یکی از ویژگی های مهم ورق های گالوانیزه طول عمر این نوع ورق می باشد که در برابر ساییدگی و خوردگی طول عمر بالایی دارند.استفاده از ورق گالوانیزه در مقایسه با روش های دیگر که برای جلوگیری از خوردگی ، ساییدگی و زنگ زدگی استفاده می شوند هزینه کمتری دارد.

کاربرد ورق گالوانیزه 

از ورق های گالوانیزه برای تولید کانال های کولر، شیروانی لوله های آب و جاهایی که امکان ارتباط با آب و خوردگی وجود دارد و همچنین در صنعت ماشین سازی و تولید لوازم خانگی کاربرد دارد.

استاندارد ورق های گالوانیزه 

عوامل متعددی در تعیین ضخامت و ظاهر ورق گالوانیزه تاثیر دارد که عبارت اند از :

۱ : ترکیب شیمیایی ۲ : شرایط سطحی ۳ : کار سرد انجام شده روی ورق قبل از گالوانیزه ۴ : زمان غوطه وری در حمام

۵ : نرخ خارج کردن از حمام ۷ : متالوژی فرایند گالوانیزه ۸ : نرخ سرد کردن ورق

عوامل تعیین کننده ای در فرایندهای گالوانیزسیون موثراند نظیر :

۱: ضخامت ۲ : وزن ۳ : پوشش ۴ : چسبندگی ۵ : و ظاهر قطعات که برخی از آنها در این استانداردها آمده است.

ASTM A123 ISO 1461 CAN/CSA G164 , AS/NZS 4680

قیمت ورق گالوانیزه

برای اطلاع از قیمت روز ورق گالوانیزه می توانید با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۳۱۹۰۵۴ و ۰۲۱۶۶۳۱۹۲۳۱ تماس حاصل فرمایید.

قیمت ورق گالوانیزه ، گالوانیزه ایرانی ، قیمت روز ورق گالوانیزه

آشنایی با ورق گالوانیزه و کاربرد آن 

 

ورق گالوانیزه و کاربرد آن 

ورق گالوانیزه ورقی است که برای پوشش آن از فلز روی استفاده میشود. در ورق گالوانیزه حتی اگر پوشش رویین ورق دچار شکستگی شود همچنان خاصیت ضد زنگ زدگی خود را حفظ میکند. یکی از ویژگی های مهم ورق های گالوانیزه طول عمر این نوع ورق می باشد که در برابر ساییدگی و خوردگی طول عمر بالایی دارند.استفاده از ورق گالوانیزه در مقایسه با روش های دیگر که برای جلوگیری از خوردگی ، ساییدگی و زنگ زدگی استفاده می شوند هزینه کمتری دارد.

کاربرد ورق گالوانیزه 

از ورق های گالوانیزه برای تولید کانال های کولر، شیروانی لوله های آب و جاهایی که امکان ارتباط با آب و خوردگی وجود دارد و همچنین در صنعت ماشین سازی و تولید لوازم خانگی کاربرد دارد.

استاندارد ورق های گالوانیزه 

عوامل متعددی در تعیین ضخامت و ظاهر ورق گالوانیزه تاثیر دارد که عبارت اند از :

۱ : ترکیب شیمیایی ۲ : شرایط سطحی ۳ : کار سرد انجام شده روی ورق قبل از گالوانیزه ۴ : زمان غوطه وری در حمام

۵ : نرخ خارج کردن از حمام ۷ : متالوژی فرایند گالوانیزه ۸ : نرخ سرد کردن ورق

عوامل تعیین کننده ای در فرایندهای گالوانیزسیون موثراند نظیر :

۱: ضخامت ۲ : وزن ۳ : پوشش ۴ : چسبندگی ۵ : و ظاهر قطعات که برخی از آنها در این استانداردها آمده است.

ASTM A123 ISO 1461 CAN/CSA G164 , AS/NZS 4680

قیمت ورق گالوانیزه

برای اطلاع از قیمت روز ورق گالوانیزه می توانید با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۳۱۹۰۵۴ و ۰۲۱۶۶۳۱۹۲۳۱ تماس حاصل فرمایید.

قیمت لوله ، لوله مانیسمان چینی ، مانیسمان خارجی

لوله داربستی

داربست یک سازه فلزی تشکیل شده از لوله های داربستی است که برای دسترسی به نقاط دشوار به هنگام ساخت یا تعمیر ساختمان ها و سازه ها بکار میرود. داربست های فلزی قالباً از لوله های ۶متری،۳متری ، قالب و بست تشکیل میشوند.ولی چون ساختمانها در متراژهای مختلفی ساخته شده اند لوله هایی با متراژهای کوچکتر و بزرگتر نیز در نصب داربست کاربرد دارند.

داربست ها اغلب که از لوله های فلزی تشکیل می‌شوند که به عنوان تکیه‌گاه برای بخشی از دیگر سازه‌ها هم استفاده می‌شوند.

برای ساخت داربست ، لوله های فولادی بدون درز با قطر ۴۸ میلیمتر بیشترین کاربرد را دارد.

 

 لوله مانیسمان 

لوله های مانیسمان (برگرفته از نام مخترع آلمانی این لوله) که با نام بدون درز نیز شناخته میشود. مانیسمان به آن دسته از لوله های فولادی گفته میشود که در فرآیند تولید آنها از انواع روشهای جوش فلزات استفاده نمیشود و تفاوت دیگر آنها در ماده اولیه محصولات میباشد.

لوله های مانیسمان عموما با کشش و نورد شمش های گرد فولادی تولید می شوند که در صنایع مختلف به لحاظ استفاده از متریال و مواد اولیه با کیفیت و عدم جوش و آسیب پذیری و عمل فشار بیشتر از سایر لوله ها مورد استفاده قرار میگیرد.

 

کاربرد لوله های مانیسمان 

این لوله بــراى کاربردهاى مختلــفی در صنعت بکار گرفته مى شــوند به خصوص در مواقعى که فشــار بالا در سیســتم بکار گرفته شــده باشــد استحکام لوله ها جوابگوی فشار های بالا میباشد. در صنایعى مانند ســاخت مخازن تحت فشار، انتقال سیالهای پر فشار و… بکار میرود.

 

استاندارد لوله های مانیسمان 

استاندارد و قطر لوله های بدون درز ( مانیسمان SEAMLESS) استاندارد خارجی لوله های بدون درز ( DIN 2440 و API5L/ASTM A53/ASTM A106 – SCH 20 DIN 2441 و API5L/ASTM A53/ASTM A106 – SCH 40 و SCH 80 ) استاندارد ایران برای لوله های بدون درز ( ISIRI 3360 و ISIRI 3574 ) رده های ۴۰ و ۸۰ برای فشار قوی هستند .

 

لوله درز مستقیم ( لوله درزدار ) :

جهت ساخت اینگونه لوله ها از ورق های فولادی و جوشکاری استفاده میشود بدین منظور ورق با ضخامت مورد نظر و براساس سایز لوله برش خورده و پس عبور از غلطک های نورد به شکل گرد در می آیند لوله های درزدار به دو روش جوشکاری زیرپودری (SAW) و جوشکاری مقاومت الکتریکی تولید میشوند.با توجه به روند ساخت لوله درزدار میزان تحمل فشار در لوله درزدار نسبت به لوله بدون درز کمتر است.

 

کاربرد لوله های درز مستقیم :

این لوله ها جهت تولید انواع پروفیل های ساختمانی ، لوله های شوفاژی ، لوله های گازی استفاده می شود.

استاندارد انواع لوله های درز مستقیم :

لوله های درز مستقیم (ERW)

استاندارد ورق های نوردی طبق : ورقهای سرد روغنی DIN 1623-1  ، DIN EN 10025 و برای ورقهای گرم API 5L

استانداردهای لوله های آب، گاز و صنعتی طبق : DIN 2440، DIN 2394-1، BS 1387، API 5L، BS 1139-1

استانداردهای کنترل کیفیت گالوانیزاسیون طبق : DIN EN 10240 / DIN 2444

استاندارد قوطی های صنعتی و ساختمانی طبق : EN 10219-2 / DIN 2395-3

 

لوله اسپیرال 

یکی دیگر از روشهای تولید لوله ، تولید به روش اسپیرال میباشد که در این روش ابتدا ورق در ضخامتهای مختلف با گذشتن از چندین غلطک در ابعاد متناسب با قطر دهانه لوله به صورت رول از دهانه دستگاه نورد لوله به حالت مارپیچ خارج گردیده و به وسیله دو الکترود جوش داده میشود.لوله های اسپیرال فولادی عموما در سایزهای بالا تولید و معمولا در صورت عدم وجود سایزهای سفارشی در صنعت لوله از این نوع روش تولید لوله استفاده میشود.

 

کاربرد لوله های اسپیرال :

لوله های اسپیرال یکی از پرمصرف ترین تجهیزات مورد استفاده در خطوط انتقال گاز ، آب ، نفت ، هوا ، در صنایع پتروشیمی ، نیروگاهی ، آبرسانی ، آب و فاضلاب و …. می باشد.

 

استانداردهای لوله اسپیرال 

موارد مصرف لوله های اسپیرال به دلیل بالا بودن قطر خروجی لوله ( سایز بالا ) معمولا در خط لوله آب با استاندارد AWWA-C200 خط لوله نفت و گاز با استاندارد IPS-M-PI-190 انجام میگیرد.

 

لوله گالوانیزه 

لوله های گالوانیزه به دو دسته لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه(که به لوله آهنی سفید نیز معروف اند)تقسیم میشوند لوله های گالوانیزه به دو صورت گالوانیزه سرد و گرم تولید میشوند که روش ساخت این نوع لوله ها مانند لوله های درز مستقیم است همچنین جنس این لوله ها از آهن سفید نورد شده است که درز آن توسط دستگاه های درز جوش به هم جوش داده می شود که در روند تولید لوله های گالوانیزه گرم لوله را در فلز روی مذاب فرو می برند ولی در روش تولید لوله گالوانیزه سرد برای اضافه کردن فلز روی از چهار روش (الکترولیتی ، پوشش دهی مکانیکی ،‌ متالیزینگ [اسپری کردن] و رنگ کردن ) استفاده میکنند که معمولا در این نوع روشها ضخامت لایه روی از روش گالوانیزه گرم کمتر است.

 

کاربرد لوله های گالوانیزه 

این نوع لوله گالوانیزه گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده می شود ولی مورد استفاده اصلی آنها برای انتقال آب و گاز یا در گلخانه ها می باشد.

 

استاندارد لوله های گالوانیزه 

استاندارد ایران جهت مصرف در منازل، آپارتمان ها ، مجتمع های تجاری استاندارد ISIRI 3360

استانداردASTM آمریکا A53 مشخصه برای لوله های فولادی با پوشش روی(گالوانیزه) جوشکاری شده و بدون درز

استاندارد آلمان DIN 50136

لوله استیل 

لوله استیل از ترکیب فلز آهن با عناصری مانند کربن( کمتر از ۲%) ،‌ کروم ، نیکل ، مولیبدن و… ساخته میشود همچنین به دلیل استفاده عنصر کروم در ساخت لوله های استیل ، یکی از بارزترین خواص آن مقاومت در برابر زنگ زدگی است که همین دلیل باعث قرار گیری این محصول در سبد پرکاربردترین لوله های مورد استفاده در صنایع شده است.

 

کاربرد لوله های استیل 

لوله استیل یکی از پرمصرف ترین تجهیزات مورد استفاده در خطوط انتقال گاز ، آب ، نفت ، هوا ، در صنایع نفت ، گاز پتروشیمی ، نیروگاهی ، صنایع غذایی ، دارویی و شیمیایی می باشد.

 

استاندارد لوله های استیل 

لوله استیل ۳۰۴ برای خطوط آب سختی گیری شده و هوای فشرده ابزار دقیق

لوله استیل ۳۱۶برای خطوط نمونه گیری

لوله استیل ۳۱۷برای خطوط حاوی آب دریا با قطر نامی ۱۵۰ و کوچکتر

استاندارد ابعاد و ضخامت لوله استیل : ANSI B36.19

 

لوله جدارچاه 

این نوع لوله از لوله های فولادی تولید میشوند که در وزن ها و ضخامت های مختلف در دونوع شیاردار و بدون شیار تولید میگردد که پرکاربردترین استفاده آن جلوگیری از ریزش و آبدهی چاه های عمیق خاکی است.

 

کاربرد لوله های جدار چاه 

جلوگیری از ریزش و کاهش یا حذف ماسه دهی دیوارهٔ چاه

جدا سازی طبقات مختلف آب، نفت و گاز در مخزن

کاهش یا حذف هزینه لایروبی و تغییر محل چاه

عدم انسداد شیارها بعلت (V) شکل بودن شیارها

افزایش عمر مفید و اقتصادی چاه

 

استاندارد لوله جدارچاه 

لوله های جدارچاه تا به امروز در ۴ نسل تولید شده است که هر نسل ویژگی های گوناگون و تکمیل کننده نسل قبل خود است که عبارت است از :

۱- نسل اول لوله های جدار چاه هوا برشی             ۲- نسل دوم لوله های جدار چاه قوسی

۳- نسل سوم لوله های جدار چاه کرکره ای             ۴- نسل چهارم لوله جدار چاه اسکرین جانسون

 

لوله آتشخوار 

لوله آلیاژی که قابلیت عبور مایع یا گاز در درجه حرارت و فشار بالا را دارد لوله آتشخوار نامیده میشود. درجه حرارت در لوله های آتشخوار ۴۵۰ درجه سانتی گراد و فشار مایع به ۳۲ اتمسفر برای لوله های با قطر ۶۴ میلیمتر به بالا و حداقل ۸۰ اتمسفر برای لوله های با قطر کمتر از آن می رسد. عملیات حرارتی جوشکاری بایستی در درجه حرارت ۵۲۰ تا ۶۰۰ درجه سانتی گراد و کمینه ۱۵ دقیقه صورت پذیرد.

 

کاربرد لوله آتشخوار 

فولاد آتشخوار معمولا در صنایع گاز، نفت، شیمیایی و پتروشیمی استفاده می شود، مخصوصا برای ساخت دیگ بخار، مخزن فشار، مبدل های حرارتی، کوره ها، جدا کننده ها، مخزن راکتور هسته ای، مخزن گاز و نفت، ذخیره سازی نفت مایع، براکت هیدرولیکی و غیره کاربرد دارد.

استانداردهای لوله آتشخوار 

از فولاد های آتشخوار ،فولاد ۱۷Mn4 با استاندارد: DIN 17175 را می توان نام برد،ترکیب شیمیایی آن با ۱۷ تا ۲۰ صدم درصدکربن C و ۹۰ تا ۱۲۵ صدم درصد منگنز MN توان تحمل ۵۸۵ درجه سانتیگراد حرارت را دارد و میتواند در ضخامت تعریف شده تا ۲۰ بار فشار را متحمل شده و مانع خروج فشار متراکم شده میگردد.

 

لوله گوشتدار 

بدلیل ضخامت بالا دیواره ها ، این لوله را در بازار اصطلاحا لوله گوشتدار یا ضخیم بار می نامند. به دلیل ضخامت بالای لوله و نداشتن قابلیت جوش همانند لوله های درز مستقیم ، از این رو برای تولید این لوله ها مانند لوله های مانیسمان از مراحل نورد شمش فولاد استفاده میشود که به دلیل این تشابه تولید لوله های گوشتدار جزئی از انواع لوله های مانیسمان قرار میگیرند.

 

کاربرد لوله های گوشتدار( ضخیم بار ) :

لوله های سایز پائین و سایز بالای گوشتی و ضخیم بار جهت سیستم های هیدرولیک ، پنوماتیک ، ساخت جک های کوچک صنعتی ، لوله های فشار قوی و جهت مصارف خودرو سازی مورد استفاده قرار میگیرند.

لیست قیمت لوله مانیسمان

برای دریافت قیمت لوله مانیسمان تماس حاصل فرمایید

قیمت ورق سیاه ، قیمت روز ورق سیاه ، ورق سیاه

آشنایی با ورق گرم و کاربرد آن

ورق سیاه 

این نوع ورق با استفاده از تکنولوژی نورد گرم تولید میشود که طی مراحلی ورق با دمای بالا گداخته شده و به رنگ مات درمی آید و به دلیل رنگ ، در بازار ایران این محصول را ورق سیاه می نامند.

ورق سیاه در مصارف مختلفی مانند صنایع کشتی سازی ، مخزن سازی ، صنایع ساختمانی ، سوله سازی و … به کار میرود.

 

ضخامت های ورق سیاه 

ضخامت ورق سیاه از ۱.۵ میلیمتر تا ۲۰۰ میلیمتر تولید میشود که ورق سیاه تا ضخامت ۱۵ میلمتر به صورت رول یا کلاف قابل عرضه است همچنین ضخامت های بیشتر از ۱۵ میلیمتر به صورت شیت (ورقه ای ) عرضه میگردد ورق های شیت به دو نوع شیت فابریک و شیت  برش خورده تقسیم میشوند.

استانداردهای ورق سیاه 

ورق های سیاه به دو سری استانداردهای معمولی و صنعتی تقسیم می شود که رایج ترین استاندارد مورد استفاده در ایران ST37  و ST52 میباشد که جزوه استانداردهای معمولی ورق سیاه است. و در نوع صنعتی آن استاندارد  ST52،  A283 – GR C، A285-GR C ، A516 –GR ۶۰ ,۷۰ را میتوان نام برد . از تولید کننده های برجسته داخلی فولاد مبارکه سپاهان و فولاد اکسین اهواز را میتوان نام برد همچنین ورق های سیاه وارداتی بیشتر از کشورهای کره ،چین ، اوکراین ،روسیه وارد ایران میشوند.

 

نکته : ورقهای ST37  از نظر سختی ونرمی معمولی میباشد و هرچه پایین تر از ST37 باشد ورق نرم تر می شود. و هرچه بالاتر ازST37 باشد سخت تر است . به عبارتی هرچه عنصر کربن در ورق های فولادی بیشتر باشد ورق سخت ترمی باشد مانند ST52  .

ورق برشی ساختمانی 

ورق های برشی ساختمانی اغلب با استفاده از ورق های سیاه ST37 و ST52 (مقاوم و سبک تر کردن سازه) بر اساس ابعاد مورد نیاز که معمولا با دستگاه های برش پلاسما ، CNC ،هوابرش و گیوتین برش خورده و در مصارف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد ورق برشی ساختمانی :

این نوع ورق ها مصارف زیادی دارند از جمله صنایع ساختمانی مانند ستون (مثال : اتصال میلگردها به تیرآهن ، پروفیل یا لوله ) ، ورق برش کونیک ، باکس ، تیرچه ، کله گاوی و … مورد استفاده قرار میگیرند.

ورق صنعتی و آلیاژی 

ورق های آلیاژی از ترکیب آهن (پایه کربن) و عناصر گوناگون مانند منگنز ، نیکل ، مولیبدن ، وانادیم ، سیلیسیم و بور بوجود می آید که ورق های بوجود آمده از فرایند آلیاژسازی ، دارای ویژگی هایی از قبیل مقاومت در برابر خوردگی ، سایش ، زنگ زدگی ، و … هستند. ورق های صنعتی تحت استانداردهای خاصی تعریف می شوند که استانداردهای رایج در ایران معمولاً دین آلمان (DIN) می باشد، سپس استاندارد ASTM آمریکا و استاندارد گوس روسیه به ندرت قابل استفاده می باشد.

انواع ورق صنعتی و آلیاژی 

بخشی از ورق های صنعتی که بیشترین کاربرد را در صنایع فلزی دارند عبارت است از :

A283 grc , A-516 gr70 , ST52 , CK45 , 25 chrome mo4 , A36 , 16mo3 , Hardox 400-600 , Alfom , Weldox

کاربردهای ورق صنعتی و آلیاژی 

عمده کاربرد ورق‌های فولادی و آلیاژی در صنایع ساختمانی ، صنعتی ، لوله‌های انتقال نفت و گاز و نورد دوباره و پوشش‌دهی است و ورق‌های سرد نیز در صنعت خودرو سازی و لوازم خانگی کاربرد دارند.

ورق قلع اندود 

این محصول از ورق های نازک نورد گرم ساخته میشود که در مراحل تولید ضخامت ماده خام توسط نورد سرد به ضخامت مورد نیاز کاهش میابد. سپس این نوع ورق های رول شده با قلع یا کروم در فرایندی الکترولیتی پوشش دهی میشود .از مشخصه های ورق قلع اندود ضدزنگ بودن این ورق است که در صنایع مختلفی به کار میرود.

کاربرد ورق قلع اندود 

این نوع ورق غالباً در صنایع بسته بندی مواد غذایی (قوطی کنسرو) ، شیمیایی ، دارویی ، رنگها و ورنی ها و درصد اندکی نیز در ساخت سایر مصنوعات از قبیل فیلتر روغن ، گازوئیل ، هوا و آب برای خودروهای سواری و سنگین، صنایع اسباب بازی و باتری سازی و … مورد استفاده قرار میگیرد.

استاندارد ورق های قلع اندود 

معتبرترین استانداردها شامل موارد زیر است:

نوار باریک فولادی پوشش نیافته رول شده سرد برای فرم دهی سرد ۱۳۹ ۱۲٫۹۷ DIN EN 10

نوار باریک فولادی رول شده سرد- رواداری های ابعادی با استاندارد DIN EN114010.96

مشخصات استاندارد برای تولیدات قلع – ملزومات عمومی با استاندارد ASTM A 623-02

مشخصات استاندارد برای تولیدات قلع – ملزومات عمومی با استاندارد( متریک ) ASTM 623M-02

برای تولیدات قلع ورق سیاه یکبار نورد شده – ملزومات عمومی با استاندارد ASTM A 623-02

برای تولیدات قلع ورق قلع اندود الکترولیتیک دوبار نورد شده با استاندارد ۶۲۶/A 626M-98 ASTM

روش های آزمون استاندارد برای تعیین وزن پوشش قلع برای ورق قلع اندود الکترولیتیک ASTM A 630-98

برای تولیدات قلع ورق سیاه با پوشش کروم الکترولیتیک، یکبار و ۲ بار نورد شده ASTM A 657M-98a

 

ورق اسید شویی 

ورق های اسید شویی معمولا از ورق های نورد گرم تولید می شوند. این نوع ورق با استفاده از اسید هیدروکلریک طی مراحلی برای حذف ناخالصی های روی ورق (آلاینده های معدنی ، اکسیدها ، چربی ، زنگ زدگی و …) وارد استخرهای اسید شده که پس از فرایند غوطه وری در این استخرها این نوع ورق را اسید شویی شده می نامند.

 

کاربردهای ورق اسیدشویی 

کاربرد این نوع ورق در مصارف ساختمانی ( تولید لوله های آب ، پروفیل و…) صنایع لوله سازی ، تولید مخازن ، کشتی سازی ، صنایع فولاد ، خودروسازی (ساخت رینگ و شاسی خودرو) مورد استفاده قرار میگیرد.ورق اسید شویی بیشتر در کارخانجات گالوانیزه و کارخانه هایی که در روند تولید قطعات شامل بخش رنگ کاری هستند استفاده می شود.

 

استانداردهای ورق اسیدشویی 

ورق های اسید شویی معمولا فابریک و برشی عرضه میشوند که ابعاد پر مصرف آن در دو عرض ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی متر و ضخامت های ۱.۵ تا ۶ میلی متر تولید میشود.

قیمت ورق سیاه

برای استعلام قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه , قیمت ورق سیاه اصفهان و … تماس بگیرید.

قیمت نبشی ، قیمت روز نبشی ، نبشی

آشنایی با نبشی و کاربرد آن

انواع نبشی

نبشی ها از مهم ترین بخش های مورد استفاده در صنایع ساختمانی ، برقی ، راهسازی و صنعتی مختلف هستند که به دو شکل ظاهری وی شکل ( V _ Shaped ) و ال شکل ( L _ shaped ) دسته بندی میشوند.

برای ساخت این محصول از دو روش ساخت فابریک و پرسی استفاده میشود که در روند ساخت نبشی پرسی ، ورق رول شده طی فرایندهای برشی و پرسی به نبشی تبدیل شده و مورد استفاده قرار میگیرد اما در روش ساخت نبشی فابریک ابتدا شمش فولادی از نوع ( بلوم ) با مقطع و طول مشخص به درون کوره های حرارتی نورد ریخته و پس از رسیدن به درجه حـرارت مورد نظر و عبور از قفسه های نورد ابتدایی مقطع آن کاهش و طول آن افزایش می یابد و نهایتاً با عبور از قفسه های نورد میانی و پایانی به شکل نبشی تبدیل و سپس توسط دستگاه های برشی خطی مانند قیچی واره به طول مورد نظر برش داده می شود.این نوع پروفیل ها معمولا از سایز های ۶ تا ۱۲ متر تولید میشوند.

کاربرد انواع نبشی 

جهت اتصالات پل ها به ستون ها،صنایع دکل سازی(که از جنس ST37 یا ST52 میباشد)، ساختن چهارچوب درهای بزرگ آهنی و قالب های فلزی، اتصالات تیرآهن ها به بیم های باربر، اتصالات ستون ها به صفحات در فوندانسیون اسکلت های فلزی، ساختن سازه های فلزی، ستون و خرپا (خرپا سازه‌ای نگهدارنده از واحدهای مثلثی شکل، که از اتصال اجزای باریک و بلند ساخته شده است) و غیره به کار میرود.

مشخصات نبشی

استانداردهای نبشی در کشورهای مختلف عبارت است از :

ASTM A 36 ، ASME S1-36 ، DIN EN 10056-1 ، نبشی (V شکل) Gost 8240 ،نبشی (L شکل) Gost 8510

نبشی استیل 

پایه اصلی تولید این محصولات شمش استیل است که در نوع پرسی و فابریک تولید میشود در نوع پرسی با خم کردن ورق با دستگاه رول فرمینگ وطی مراحل برشکاری ورق ها به اشکال مختلف L ، V تبدیل میکنند همچنین درتولید فابریک استیل گداخت در فرایندهای نورد گرم یا سرد به این محصولات تبدیل میشوند.

کاربردهای نبشی استیل :

پروفیل های استیل به دلیل خاصیت ضد زنگ و خوردگی در مکان ها و فضاهای باز مورد استفاده قرار میگیرد.

آشنایی با سپری و کاربرد آن

سپری و انواع آن 

سپری که به شکل ظاهری T تولید میشود همانند محصولات دیگر مانند نبشی و ناودانی به صورت فابریک و پرسی تولید میشود اما گاها در بازار در صورت موجود نبودن تولیدات فابریک و پرسی روند مرسومی برای تولید بعضی از سپری ها وجود دارد که بدین ترتیب تیرآهن از قسمت وسط وب (web) به صورت طولی برش خورده و از آن سپری تولید میکنند مثال برای تولید سپری سایز ۱۰۰ تیرآهن ۲۰۰ را برش داده و دو سپری از آن استخراج میکنند.

کاربردهای سپری 

سپری در ساختمان خرپا ، در اسکلت گلخانه ها ، سقف و نما های شیشه ای ، در نورگیری زیرزمین ها جهت آجرهای شیشه ای در فضای بالا و به عنوان مهار کننده در ساختمانها و همچنین در صنایع سدسازی مصرف می گردد .

استانداردهای سپری 

استانداردهای متعارف سپری عبارت است از: DIN EN 10055 / DIN59051 / DIN1022

قیمت نبشی

برای اطلاع از قیمت سپری,قیمت نبشی اصفهان,قیمت نبشی ناب تبریز,قیمت نبشی گالوانیزه با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۳۱۹۰۵۴ و ۰۲۱۶۶۳۱۹۲۳۱ تماس حاصل فرمایید.

قیمت ناودانی ، قیمت روز ناودانی ، ناودانی

آشنایی با ناودانی و کاربرد آن 

ناودانی :

ناودانی ها نیز مانند نبشی ها جزو مهمترین مقاطع فلزی ساختمان هستند که برای اتصال قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند.ناودانی نیز از دو روش پرسی و فابریک تولید میشود که به دو شکل ظاهری U و C ساخته میشوند.

کاربرد ناودانی :

ناودانی ها مانند اغلب پروفیل ها در صنایع ساختمانی مانند ساخت تیرها ، ستون ها و خرپا مورد استفاده قرار میگیرد همچنین ناودانی های کوچک در ساخت کرکره مغازه ها کاربرد دارد.

مشخصات ناودانی :

برخی استاندارد ناودانی ها در کشورهای مختلف عبارت است از:

UNP و UPE ناودانی اروپایی DIN-1026

استاندارد فرانسه NF A 45-255

استاندارد ناودانی مقاوم به خوردگی  DIN EN ISO 12944-3

ناودانی  استیل

پایه اصلی تولید این محصولات شمش استیل است که در نوع پرسی و فابریک تولید میشود در نوع پرسی با خم کردن ورق با دستگاه رول فرمینگ وطی مراحل برشکاری ورق ها به اشکال مختلف  U ، C تبدیل میکنند همچنین درتولید فابریک استیل گداخت در فرایندهای نورد گرم یا سرد به این محصولات تبدیل میشوند.

کاربردهای ناودانی استیل 

پروفیل های استیل به دلیل خاصیت ضد زنگ و خوردگی در مکان ها و فضاهای باز مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت ناودانی

برای دریافت قیمت ناودانی ۸,قیمت ناودانی ۱۰,قیمت ناودانی ۱۴,وزن ناودانی ۸,ناودانی گالوانیزه,قیمت ناودانی ۱۲ و قیمت نبشی و ناودانی و…. می توانید با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۳۱۹۰۵۴ و ۰۲۱۶۶۳۱۹۲۳۱ تماس حاصل فرمایید.

قیمت میلگرد ، میلگرد ، قیمت روز میلگرد

آشنایی با انواع میلگرد

میلگرد آجدار 

این نوع میلگرد را به دلیل آجدار بودن سطح آن میلگرد آجدار مینامند.خواص ساختاری این نوع میلگرد ها بهتر از میلگرد ساده عادی هستند. برای افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مقاومت سازه های بتنی از میلگرد آجدار استفاده میشود و به دلیل خواص مقاومت کششی ، خمشی و ارتجاعی کردن بتن آرمه (ضد زلزه کردن ساختمان بتنی) از این میلگرد در اسکلت فلزی سازه های بتنی استفاده میشود.

مشخصه های محاسباتی مهم میلگرد عبارت است از : ۱- مقاومت تسلیم ۲-اسپیسر میلگرد ۳-مقاومت کششی

استانداردهای میلگرد آجدار 

این نوع میلگردهای آجدار بر اساس استانداردهای قدیمی  A2 ، A3 ، A4   دسته بندی میشوند ولی استانداردهای کنونی میلگردهای آجدار عبارت است از :

میلگرد آجدار ۳۴۰ – میلگرد آجدار مارپیچ _ معادل با میلگرد A2

میلگرد آجدار ۴۰۰ – میلگرد آجدار جناقی _ معادل با میلگرد A3

میلگرد آجدار ۵۰۰ – میلگرد آجدار مرکب _ معادل با میلگرد  A4

میلگرد آجدار از قطر ۵.۵ تا ۴۰ میلیمتر تولید میشود.

میلگرد ساده 

برای تولید این میلگرد ابتدا شمش ها را با استفاده از جک هیدرولیکی در ردیف های مشخص وارد کوره هایی با دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد میکنند و وقتی شمش ها در داخل کوره قرار گرفتند به وسیله ی جریانات گردآبی در دمای بالا جهت نورد آماده می شوند.

بعد از رسیدن شمش ها به دمای مورد نظر جهت نورد به خط تولید ارسال میشود سپس شمش های پخته شده روی رول ها قرار می گیرد و به طرف مرحله رافینگ هدایت می شوند مرحله رافینگ در سه مرحله از قطر شمش ها کاسته و به طول آن می افزاید و بعد از مرحله ی رافینگ بدون گذراندن مراحل استندها (مرحله استند برای آجدار کردن میلگرد استفاده میشود و در میلگرد ساده کارایی ندارد) به مرحله قیچی متراژ میروند که جهت برش میلگردهای تولید شده در طول های مشخص بکار برده می شود سپس میلگردهای تولیدی در زیرگیوتین های بسته بندی طبق استاندارد ایزیری ایران (ISIRI) برش داده شده و در مرحله آخر به صورت بندیل بسته بندی می شوند.

استانداردهای میلگرد ساده 

این نوع میلگرد بر اساس استانداردهای قدیم میلگرد  A1  و بر اساس استانداردهای جدید میلگرد ساده ۲۴۰ گفته میشود.

میلگرد ساده از قطر ۶ تا ۲۰۰ میلیمتر تولید میشود.

میلگرد استیل 

این نوع میلگرد از شمش استیل طی مراحل نورد گرم تولید میشود و دارای خاصیت های ضد خوردگی و مغناطیسی می باشد. میلگرد استیل به دلیل دارا بودن دو خاصیت که بالا اشاره شد دارای عمر طولانیست که در ساخت بناهای با عمر طولانی مانند آثار تاریخی مورد استفاده قرار میگیرد. در شرایط مناسب این نوع میلگرد دارای عمر مفید ۵۰ سال می باشد.در بین سال های ۱۹۳۷ تا ۱۹۹۱ یک اسکله طولانی تقریبا به طول ۸ کیلومتر در شهر پرگرسو مکزیک بنا شده است که از میلگرد استیل در ساخت آن استفاده شده است.که از آن به عنوان قدیمی ترین سازه بتنی که در آن از میلگرد استیل استفاده شده است یاد میشود.

استاندارد میلگردهای استیل 

میلگرد های استیل به طور کلی به چهار دسته تقسیم میشوند که عبارت است از:

میلگرد استیل بگیر : از استیل سری ۴۰۰ برای ساخت این نوع میلگرد استفاده میشود که از خواص آن خاصیت آهنربایی این نوع میلگرد است.

میلگرد استیل نگیر : این نوع میلگرد از استانداردهای ۳۱۴ ، ۳۱۶ ، ۲۰۱ پیروی میکند.که دارای خاصیت ضد مغناطیسی میباشد که به همین سبب این نوع میلگرد را استیل نگیر می نامند.

میلگرد استیل نسوز : این نوع میلگرد از استاندارد نسوز ۳۰۹ ، نسوز ۳۱۰ ، نسوز ۳۲۱ پیروی میکند.

میلگرد آلیاژی استیل : نوع دیگری از میلگرد آلیاژی می باشد که با اضافه کردن عناصر مختلف به استیل ساخته می شود.

میلگرد دابلکس میلگرد آلیاژی مونل، اینکونل از انواع میلگردهای آلیاژی است.

میلگرد هارد کروم 

فولاد به شکل میلگرد کاربرد های زیادی در معماری و مهندسی دارد و می تواند در طراحی انواع محصولات فولاد ساختمانی، انتقال ولتاژ های بالا در برج ها، پل ها، بویلر ها، کانتینر، کشتی و همچنین قطعاتی که کاربرد مکانیکی دارند، استفاده شوند. پوشش هارد کروم محصول فولادی کروم است که عمدتا به عنوان ماده پوششی در کاربرد های هیدرولیک و پنوماتیک به شکل استاندارد استفاده می شود.

کاربردهای میلگرد هارد کروم 

کاربردهای رایج میلگرد هارد کروم در جرثقیل، کامیون کمپرسی، بالابر، فشرده سازی زباله، انواع جکها . کلیه ماشین های راه سازی و ماشینهای صنعتی و جکهای هیدرولیک ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات تولید با بخش های متحرک می باشد. هارد کروم به صورت معمول در شرایط تنش بالا، اصطکاک و محیط های مرطوب خورنده استفاده میشود. از این رو کیفیت سطح و فولاد پایه از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است. مقاومت در برابر سایش، ضربه و خوردگی و همچنین قدرت بالای عملکرد، صاف بودن سطح و کیفیت یکنواخت، مهمترین ویژگی های پوشش هارد کروم می باشد.

استانداردهای میلگرد هارد کروم 

جنس فولاد پایه معمولا از Ck45 به شماره استاندارد ۱٫۱۱۹۱ و استاندارد EN، C45E

ضخامت پوشش لایه کروم به صورت Ø < 20 mm: min. 15 μm ، Ø ≥ ۲۰ mm: min. 20 μm

سختی پوشش کروم min. 900 HV0

مشتقات میلگرد

سیم آرماتور 

برای یکپارچه شدن میلگردها و جابجا نشدن آن طی عملیات بتن ریزی میلگرد ها را با نوعی میلگرد نازک که قابلیت انعطاف زیادی دارد که اصطلاحا سیم آرماتور می نامند گره (گره ساده ، گره صلیبی ، گره اصطحکاکی ) میزنند.این نوع میلگردهای آرماتوربندی بر اساس ضخامت و نوع آلیاژ به دوصورت شاخه ای و کلافی تولید میشود.

کاربرد سیم آرماتور 

از سیم های آرماتوربندی در صنایع ساختمان سازی –سد سازی –پل سازی –مصارف صنعتی و… استفاده میشود.

استانداردهای سیم آرماتور :

سایز ۱/۵ میلیمتر آن بیشترین مصرف را دارد و عمدتا برای بستن میلگردهای آرماتور بندی از آن استفاده می شود.از این رو به آن سیم آرماتور بندی نیز می گویند.

سایز ۲/۵ میلیمتر : بعد از سایز ۱/۵ میلیمتر بیشترین مصرف را دارد و از آن برای بستن قالب های فلزی استفاده می شود.از این رو به آن مفتول سیاه قالب بندی نیز می گویند.

سایز ۳ و ۴ میلیمتر عمدتا”استفاده های کمتری دارد و در صنایع نجاری و چوبی و صنعت بسته بندی محصولات کشاورزی کاربرد دارد. که معمولا به آن سیم نجاری گفته می شود

بولت و مهره :

بولت قطعه میلگردی است که به طول مشخص معمولا ۴۰ سانتی متر و قطر ۲۵ میلیمتر (در صورت نیاز به صورت سفارشی تولید میشود) که به شکل عصا تولید میشود که کار آن اتصال صفحه زیر ستونی با بتن بوسیله بولت (Bolt) صورت می گیرد و برای ایجاد اتصال، انتهای آن را خم می کنیم و مقدار طول بولت را محاسبه تعیین می کنیم. تعداد بولت ها بسته به نوع کار از دو عدد به بالا تغییر می کند از آنجا که علاوه بر فشار، لنگر نیز بر صفحه زیر ستونی وارد می شود، طول بولت باید به اندازه ای باشد که کشش وارد شده را تحمل نماید که این امر با محاسبه تعیین خواهد شد.

برای اتصال و مهار بولت از صفحه فلز از مهره استفاده میشود که این مهره ها در دو نوع مهره واشردار و مهره ساده تولید میشود.

 

میلگرد زیگزاگ 

به میلگردهای قطر ۵ تا ۱۰ میلیمتر که قابلیت انعطافی بهتری نسبت به میلگردهای دیگر دارند را اصطلاحا میلگرد زیگزاگ میگویند.میلگردهای زیگزاگ در صنعت ساختمان در تولید خرپا و تیرچه کاربرد دارد.

قیمت میلگرد امروز

مش یا توری مشبک 

مش : ساخت توری مشبک شده با استفاده از میلگرد را مش میگویند که عمدتا برای مصارف ساختمانی و کف در داخل بتن کاربرد دارد و امروزه یکی از رایج ترین روش های ساخت در ساختمان ها و پروژه های بزرگ را به خود اختصاص میدهد.

رابیتس 

رابیتس ورق مشبکی از جنس گالوانیزه گرم می باشد که برای پیوستگی سطوح دیوارها و ایجاد بستری برای نصب تاسیسات برقی و روشنایی کاربرد دارد.استفاده از رابیتس موجب می شود پیوستگی در دیوارها و سقف های کاذب کاملا حفظ شده و از هر گونه ترک خوردگی و انفصال جلوگیری شود.جنس رابیتس اگر فلزی باشد باید حتما از کشش عرضی و پرس ورق های گالوانیزه گرم تهیه شود تا در مقابل رطوبت زنگ نزند.

تعداد ستون های محور طولی رابیتس ۹ ستون،۱۱ ستون، ۱۳ ستون میباشد که در وزن های سبک ، نیمه سنگین ،‌ سنگین ، فوق سنگین تولید میشود.

قیمت میلگرد

برای اطلاع از قیمت میلگرد اصفهان قیمت میلگرد بناب, قیمت میلگرد میانه , قیمت میلگرد زاگرس , قیمت میلگرد ذوب آهن, قیمت میلگرد ساده,قیمت میلگرد آجدار با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۳۱۹۰۵۴ و ۰۲۱۶۶۳۱۹۲۳۱ تماس حاصل فرمایید. با استعلام قیمت از شهرآهن قیمت روز میلگرد در بازار را دریافت کنید.

قیمت تیرآهن ، قیمت هاش ، قیمت تیرآهن و هاش

آشنایی با تیرآهن و کاربرد آن

 

تیرآهن

تیرآهن در سال ۱۸۴۸ توسط جیمز وارن و ویلویی ثبت اختراع گردید.تیرآهن از دو ناحیه اصلی به نام های فلنج (flange) و وب (Web) تشکیل شده تیرآهن عضو اصلی بسیاری از ساختمان ها ، پل ها و سازه های بزرگ است.که مهمترین کار آن حمایت افقی ، تحمل تنشهای حامل از نیروی برشی ، کنترل لنگر خمشی ناشی از بارهای وارد برسازه است معمولا تیرآهن ها بر اساس لنگر خمشی موجود در سازه طراحی میشوند.

کاربردهای تیرآهن 

بیشترین مصرف تیرآهن در ساخت ساختمانها و پلهاست که به صورت ستون، خرپا، نعل درگاه، تیر در پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری مورد استفاده قرار می گیرد.

 

استانداردهای تیرآهن 

استاندارد آهن در ایران و اروپا : IPE

استاندارد تیرآهن در چین و روسیه : INP

استاندارد در انگلستان : EN 10024 / EN 10034 / EN 10162

استانداردهای سایر کشورها : DIN 1025-5 / ASTM A6 / BS 4-1 / IS 808 / AS/NZS 3679.1

 

آشنایی با تیرآهن هاش و کاربرد آن

تیرآهن هاش و انواع آن 

تیرآهن هاش یا ( تیرآهن H ) یا (تیر آهن های عریض) یا ( تیرآهن بال پهن ) تیرآهنی می باشد که در آنها طول بال ها نسبت به تیرآهن های IPE افزایش یافته است.

علامت V نشان دهنده سنگین بودن و علامت L نشان دهنده سبک بودن تیرآهن می‌باشد. به عنوان مثال IPBV نشان دهنده تیرآهن عریض سنگین و IPBL نشان دهنده تیرآهن عریض سبک می‌باشد.تیر آهن های هاش (H) معمولا از سایز ۸ تا ۶۰ در بازار وجود دارد.

لازم به ذکر است علاوه بر علامت (L) و (V) گاهی تیرآهن هاش سبک را HEA و هاش سنگین را HEB نیز می نامند .

تیرآهن هاش با مواجه با نیروهای که باعث پیچش در ستون ها میشود به دلیل تقارن عملکرد قوی تر ، سبک تر نسبت به دو عدد تیرآهن I به هم جوش خورده دارد.

کاربرد تیرآهن هاش

این نوع تیرآهن ها در پروژه های ساختمانی وصنعتی ،ساخت شاسی ماشین آلات صنعتی باسکول های تریلی کش و غیره مورد استفاده قرارمیگیرد.

متاسفانه به دلیل عدم تولید تیرآهن هاش در کشور و عدم دارا بودن سازنده ها از اطلاعات و کارایی این نوع تیرآهن ها در ایران کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت روز تیرآهن

برای اطلاع از قیمت تیرآهن ۱۴ قیمت تیرآهن ۱۶ و دریافت لیست قیمت تیراهن به روز  , قیمت هاش می توانید با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۳۱۹۰۵۴ و ۰۲۱۶۶۳۱۹۲۳۱ تماس حاصل فرمایید.

قیمت پروفیل ،پروفیل،قیمت روز پروفیل
 

آشنایی با پروفیل و کاربرد آن 

پروفیل 

پروفیل یک کلمه لاتین است که در ساختمان سازی و صنعت به وفور شنیده شده و مورد استفاده قرار می گیرد.معنی لغوی این کلمه، مقطعی است که در طول معین به یک شکل است. به عبارتی پروفیل به قطعات با مقطع ثابت گفته می شود .

انواع پروفیل 

پروفیل ها از پرکاربردترین مصالح ساختمانی و صنعتی هستند که متناسب با آلیاژ ، استحکام و شکل ظاهری در دسته بندی های مختلف قرار میگیرد به عنوان مثال :

بر اساس شکل ظاهری به ۲  دسته کلی باز و بسته طبقه بندی میشوند : این پروفیل ها اغلب به شکلهای باز (Z ،U ، C ، L ، V ) و همچنین به شکلهای بسته مربع و مستطیل که اصطلاحا قوطی نام دارند تولید میشود.

بر اساس کاربرد به ۲ دسته صنعتی و ساختمانی طبقه بندی میشوند : که پروفیل های صنعتی در حالت کلی به ۲ دسته پروفیل های توپر و توخالی طبقه بندی می شوند.

کاربرد پروفیل ها :

پروفیل های ساختمانی : این نوع پروفیل ها که به دو بخش پروفیل های باز و پروفیل های بسته تقسیم میشوند که در ساخت درب ، پنجره ، اتصال پانل ها و نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند.

پروفیل های صنعتی : پروفیل های صنعتی به آن دسته از پروفیل ها گفته میشود که با استفاده از ویژگی های مکانیکی و الکتریکی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که در صنایع ساختمانی و صنعتی مانند خودروسازی ، نظامی ، کشتی سازی و … به عنوان قطعات و متعلقات صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند.

قوطی آهن

پروفیل بسته (در ایران به زبان عامیانه به آن قوطی یا باکس گفته میشود) که به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم می شود

به عبارتی در ایران منظور از پروفیل ، قوطی می باشد و سایر پروفیل ها با نام خود شان تلقی می شوند.

پروفیل  زد

این نوع پروفیل جزو دسته بندی پروفیل های باز قرار میگیرند که در روند تولید با استفاده از فرایند نورد سرد و با استفاده دستگاه های رولفرم در سایزهای مختلف برای مصارف ساختمانی و صنعتی تولید میگردد.

کاربرد پروفیل زد ( Z ) 

اغلب استفاده این پروفیل ها در سقف ساختمان های صنعتی نظیر سوله های صنعتی ،‌ پارکینگ ، انباری ، سالن های ورزشی مورد استفاده قرار میگیرد.

پروفیل استیل

پایه اصلی تولید این محصول از استنلس استیل میباشد که یکی از پرکاربردترین متریال ها در ساخت سازه های ، مصارف دکوراتیو و صنایع غذایی میباشد.

استاندارد پروفیل استیل 

استاندارد معمول این نوع پروفیل ها معمولا از گروه ۳۰۰ میباشد.

قیمت قوطی و پروفیل

برای دریافت لیست قیمت اهن پروفیل به روز,قیمت پروفیل امروز,قیمت آهن قوطی,قیمت قوطی ۱۴ و… با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۳۱۹۰۵۴ و ۰۲۱۶۶۳۱۹۲۳۱ تماس حاصل فرمایید.

سایت : قیمت روز پروفیل