شیر فلکه

شیر فلکه

شیر فلکه


شیر فلکه یک ابزار بسیار کاربردی است که می تواند با توجه به ویژگی‌هایی که دارد در بسیاری از محیط‌ها مانند خانه، آپارتمان مسکونی، مراکز صنعتی و کارخانه ای استفاده شود، شیر فلکه برای قطع و وصل کردن جریان یک نوع مایع یا ماده ای سیال استفاده می‌شود، بطور کلی هنگامی که در مورد کیفیت یک شیر فلکه صحبت می‌کنیم، باید ویژگی های زیادی را در نظر بگیریم و بر اساس آن‌ها اقدام به خرید یک شیرفلکه مناسب کنیم.

یکی از ویژگی‌هایی که در زمان بررسی یک شیر فلکه باید به آن توجه کنیم، این است که شیر فلکه مورد نظر در زمان عبور مایعات و سیالات توانایی مناسبی در کنترل کردن فشار آن مایع داشته باشد و پس از هر بار باز و بسته شدن فشار مایع یا سیال مورد نظر تغییر نکند. در واقع یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک شیر فلکه خوب از دسته خدمات ساختمانی و تاسیسات توانایی تنظیم فشار سیال ورودی و خروجی است.

از دیگر ویژگی‌های یک شیر فلکه خوب می‌توان به خاصیت جلوگیری از هرگونه نشتی مایعات یا سیال اشاره کرد و شیر فلکه مناسب باید هنگام بسته شدن توانایی قطع کامل جریان مایعات یا سیالات را داشته باشد.

در شیر فلکه‌هایی که از کیفیت مناسبی برخوردار نمی‌باشند شاهد خروج قطرات مایع یا بخشی از گاز پس از بسته شدن شیر فلکه هستیم، به همین دلیل هنگام خرید یک شیر فلکه مناسب باید به این مسئله دقت کنیم که شیر فلکه از مصالح و ملزومات ساختمانی در هنگام بسته شدن مقداری از مایع یا گاز را بصورت نشتی بیرون ندهد.

در این بین هنگام خرید یک شیر فلکه مناسب باید دقت کنید هنگام باز کردن آن نیز فشار سیال کنترل شود و به یک باره بخش زیادی از سیال بیرون نیاید، این ویژگی نیز مانند نشتی نداشتن پس از بسته شدن شیر فلکه به کیفیت مناسب شیر فلکه بستگی دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید انواع شیر فلکه با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروشگاه آریا مراجعه کرده و بهترین شیر فلکه را با توجه به نوع کاربری آن تهیه کنید.

تاریخ ثبت: 1401/11/23