فلنج گلودار

فلنج گلودار

فلنج گلودار


فلنج‌ها یکی از مهم ترین ابزارآلاتی هستند که در اتصالات لوله‌ای کاربرد دارند، در واقع یکی از اجزای مهم اتصالات لوله ای برای اتصال دادن دو لوله به یکدیگر، فلنج است. فلنج گلودار، یک نوع فلنج است که دارای یک بخش گلودار برای اتصال با توجه به ضخامت دقیق لوله است، قطر بخش گلودار فلنج دقیقا مطابق با قطر و ضخامت اصلی اتصالات لوله ای است به همین دلیل با استفاده از فلنج گلودار مقاومت لوله را چند برابر می‌کنند.

در طراحی و تولید فلنج‌ها از صفحه‌های دایره شکلی استفاده می‌شود که این منافذ دایره‌ای شکل برای بستن پیچ و مهره به فلنج گلودار استفاده می‌شود، در واقع امکان پیچ و مهره کردن فلنج‌ها می‌تواند به عنوان یک ویژگی بسیار مهم از خدمات ساختمانی و تاسیسات استفاده شود زیرا با این کار فلنج گلودار راحت تر باز و بسته شده و از طرفی استحکام بیشتری در هنگام اتصال به لوله دارد.

هنگامی که دو لوله به یک اتصال محکم نیاز داشته باشند، بخش گلودار این فلنج‌ها درون لوله قرار می‌گیرد و پس از آن با استفاده از دستگاه خاصی آن‌ها را به هم جوش می‌دهند. فلنج گلودار از مواد مختلفی ساخته می‌شود و بطور معمول از موادی مانند کربن استیل در ساخت آن ها استفاده می‌شود.

در بسیاری از موارد فلنج گلودار بصورت سفارشی ساخته می‌شود، به این معنا که متریال و مواد تولیدی آن توسط مشتریان انتخاب می‌شود و پس از آن در دست ساخت قرار می‌گیرد، برای مثال ممکن است افراد به فلنج گلودار بسیار مقاوم نیاز داشته باشند که در این موارد بهترین کار استفاده از موادی مانند فلز تیتانیوم است، اما باید دقت کنید که زمان اتصال، باید جنس فلنج گلودار با جنس اتصالات لوله‌ای یکسان باشد.

اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر جهت خرید انواع مصالح و ملزومات ساختمانی از جمله فلنج گلودار و اتصالات لوله‌ای هستید و می‌خواهید از بهترین کیفیت اتصالات لوله‌ای و فلنج بهره مند شوید، به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع فلنج گلودار به فروشگاه آریا مراجعه کنید.

تاریخ ثبت: 1401/11/23