لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه


در لوله ها و اتصالات لوله ای از موادی مانند استیل، پلیمر، فولاد و... استفاده می‌شود اما این مواد به طور معمول جلوی آسیب پذیری و فرسودگی این لوله‌ها را نمی گیرد. به همین جهت برای مقاوم سازی و بالا بردن استحکام این لوله ها از موادی مانند گالوانیزه استفاده می‌شود. بطور معمول از گالوانیزه در فلزاتی که آسیب پذیری بالایی دارند استفاده می‌شود.

استفاده از مواد گالوانیزه در لوله‌ها تحت فرایند گالوانیزاسیون انجام می‌شود، لایه گالوانیزه ای که از جنس فلز روی و برخی ترکیبات آهن می‌باشد، پس از ریخته شدن بر روی لوله جلوی فرسودگی آن را می‌گیرد، در این میان به‌منظور ارائه خدمات ساختمانی و تاسیسات لوله‌های فولادی احتیاج شدیدی به استفاده از گالوانیزه دارند زیرا در بین لوله‌های مختلف، از درصد آسیب پذیری بیشتری در برابر فرسودگی و خوردگی برخوردارند.

لوله‌های فولادی پس از انجام گالوانیزاسیون، به عنوان لوله گالوانیزه عرضه می‌شوند، بصورت معمول طول یک لوله گالوانیزه 6 متر و بالاتر است، مواد گالوانیزه به صورت پیچ به هم دیگر وصل شده و ساختار محکمی برای لوله به وجود می آورند، لوله گالوانیزه دو نوع اصلی دارند و بر اساس متریال به کار رفته در آن ها، به دو نوع لوله گالوانیزه آهنی و لوله گالوانیزه فولادی تقسیم می شوند.

در طی عمل گالوانیزاسیون، لوله‌های فولادی در مخزنی گرم غوطه ور می‌شود. لوله‌های فولادی از مصالح و ملزومات ساختمانی هستند که بطور کامل وارد این مخزن بزرگ شده و برای جذب فلزهای گالوانیزه مدتی در این حالت باقی می‌مانند. امروزه بهترین راه مقاوم سازی لوله های آهنی و فولادی استفاده از گالوانیزاسیون است و انجام این کار در کنار جلوگیری از فرسودگی و زنگ زدگی، می تواند در بالا رفتن طول عمر مفید لوله گالوانیزه تأثیر گذار باشد.

اگر به فکر خرید لوله گالوانیزه هستید و به دنبال یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش انواع لوله گالوانیزه می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید لوله گالوانیزه، لوله‌های پنج لایه و اتصالات لوله ای به فروشگاه آریا مراجعه کنید.

تاریخ ثبت: 1401/11/23