روش استاندارد کراتین کردن مو

روش استاندارد کراتین کردن مو

روش استاندارد کراتین کردن مو - اصناف یاب


کراتین مو از ترکیبات طبیعی موی اشخاص است که وجود داشتن این مواد در مو، سبب براقی موی افراد می‌شود، موهای ضخیم، مجعد یا فرفری، حجم کمتری از این مواد نسبت به سایر موها داشته و به همین دلیل خشک و زبرتر بوده و ریزش بالاتری هم دارند.

در ادامه دو نمونه از برندهای معتبر کراتینه مو را معرفی می‌کنیم.

 برند کادیو


با توجه به بررسی‌های انجام شده در زمینه کراتین کردن مو برند کادیو از بهترین مواد شناخته شده از گروه آرایشی و بهداشتی برای صاف کردن مو در بازار ایران است، برزیل کاکائو که شناخته شده با نام تجاری کادیو بوده و این محصول ساخت کشور برزیل، با حجم ۱ لیتری و با قدرت صافی بسیار بالا است، پس اگر در پی یافتن موهای شلاقی بدون قرنطینه موهای خود هستید، این برند مناسب موهای شما است. 

 برند گلوبال

پس از برند کادیو برند گلوبال از برترین برندهای کراتین شناخته شده بازار است، مواد برند گلوبال تولید شده توسط کشور برزیل بوده و با قدمت بالایی در ایران دارد. با حجم 1 لیتری و همراه با بوی شیر شکلات است که تقریبا مناسب همه موها است. این محصول به دلیل قدمت بسیار زیادش بین آرایشگران شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش انجام کراتین مو


در ادامه روش انجام کراتینه مو را  بطور کامل توضیح خواهیم داد:

شستشوی مو با شامپو


 تمیزکردن موها به‌منظور صاف کردن موها، می‌تواند نتیجه بهتری را برای افراد داشته باشد، شامپوی پیشنهادی برای شست و شوی موهای قبل از کراتین مو در آرایشگاه بانوان، شامپو نمره یک است، این شامپو مخصوص شست و شوی موها قبل از کراتین ساخته شده و نتیجه بهتری را دارد.

هیدروژن رسانی به مو


با کمک دستگاه ماکرومیست و تفنگ‌های نانو استیم می‌توانید به موهای خود هیدروژن رسانی کرد، هیدروژن رسانی قبل و بعد از کراتین مو باعث می‌شود تاثیر مواد روی موها بیشتر شده و نتیجه بهتر باشد.

کراتینه کردن مو

خشک کردن مو

بهتر است قبل استفاده از مواد صاف کننده مو، موهای خود را با سشوار خشک کنید، خشک کردن موها نباید بصورت کامل انجام شود، بهتر است میزان کمی از رطوبت روی موها باقی بماند.

تقسیم بندی مو

 تقسیم بندی موها هم از اصلی‌ترین نکات به منظور صاف کردن موها است. با تقسیم بندی موها بصورت دسته‌های نازک از قسمت زیرین تا بالاترین قسمت مو سبب پوشش همه موها با مواد کراتین و باعث یکدستی موها می‌شود.

مطالعه دستورالمعل سازنده محصول


قبل از استفاده مواد صاف کننده مو دستورالمعل محصول را مطالعه کنید، ممکن است در صورت مطالعه نکردن دستورالعمل برای کراتین مو آسیبی جدی به موهای افراد وارد شود.

پوشش موها با مواد کراتین 

پوشش موها با مواد کراتین از مهم‌ترین بخش است، موادگذاری روی موها در کراتین کردن مو باید دقت کنید موهایتان طوری به مواد آغشته شود که هیچ تار مویی خشک نماند. در صورت خشک ماندن برخی از قسمت‌های مو، یکدستی در موهای شما از بین می‌رود.

فرصت دادن به مو برای جذب مواد کراتینه

پس از اتمام کامل موادگذاری، 40 تا 50 دقیقه به موهای خود زمان دهید تا مواد کراتین به خوبی جذب موها شود، مدت زمان جذب شدن مواد کراتین به موها نه باید بیشتر از میزان گفته شده باشد، در غیر اینصورت احتمال آسیب رسیدن به موها بالا می‌رود.

براشینگ مو با سشوار


براشینگ موها مرحله بعد از جذب مواد کراتین به موها است، درجه حرارت تنظیم شده برای براشینگ موها با سشوار به مواد مورد استفاده بستگی دارد.

اتو کشی مو


 مهم‌ترین مرحله کراتینه کردن موها اتو کشی موها است که باید حتما از اتو سرامیکی استفاده شود، درجه حرارت اتو در تاثیرگذاری مواد کراتینه بسیار موثر است و درجه حرارت آن معمولا باید روی 230 درجه تنظیم شود. 

به همین منظور بعد از تقسیم بندی مجدد موها، دسته‌های نازکی از موها را به آرامی از پشت سر برداشته و به آرامی اتو می‌کنند، مرحله اتو کشیدن بسیار مهم بوده و باید در این زمینه مهارت بالایی داشته باشید. چنانچه حرارت اتو بیشتر از اندازه نرمال باشد، تاثیری روی موها نداشته و می‌تواند سبب آسیب رساندن به موها شود، به دلیل همین حساسیت کار است که باید کراتینه را در سالن‌های تخصصی زیر نظر بهترین افراد دانش آموخته انجام داد. 

انو مو

قرنطینه کردن مو


مدت قرنطینه کردن مو به‌منظور کراتین مو با برندهای مختلف متفاوت است، بسیاری از متخصصین بر این باورند که بهتر است برای دریافت نتیجه بهتر از کراتین کردن، موها را تا 3 روز نشویید. 

تاریخ ثبت: 1402/03/09