تجهیزات دندانپزشکی در تهران | بررسی تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی در تهران | بررسی تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی در تهران

یکی از مهم ترین زیر شاخه های مهندسی پزشکی است که شامل محصولات بسیار زیادی می باشد . که در این مطلب به طور مختصر این تجهیزات را مورد بررسی قرار دادیم . همچنین شما جهت اطلاع از فروشگاه معتبر ارائه کننده این محصولات می توانید به دسته بندی تجهیزات پزشکی در وب سایت اصناف یاب مراجعه کرده و فروشگاه مدنظر خود در تهران را پیدا کنید . سلامت دهان و دندان یکی از مهم ترین موضوعات در حوزه پزشکی و سلامت می باشد .

لوازم یکبار مصرف و مصرفی

موارد مصرفی کلینیک ها و مطب های خصوصی دندان پزشکی شامل اقلام بسیار زیادی است که لوازم یک بار مصرف طیف گسترده ای از این تجهیزات می باشد ، موارد مثل : گان جراحی ، روپوش ، پیش بند ، کلاه جراحی ، کاور کفش و ... می باشد که اکثرا قابلیت تنها یکبار مصرف را دارند و برخی از اقلام نیز قابل آتوکلاو شدن (ضدعفونی) را دارند .
این تجهیزات برای هر عمل دندان و یا دیگر خدمات دندانپزشکی مورد نیاز می باشد و جزء پر مصرف ترین کالاها و تجهیزات دندانپزشکی می باشد .

ایمپلنت و تجهیزات جراحی

در واقع ایمپلنت دندان مصنوعی با پایه ای از جنس تیتانیوم است ، که دکتر دندانپزشک با توجه تجربه و مهارت خود این نوع پروتز کاشتی را داخل استخوان فک و لثه جای گذاری می کند. قیمت ایمپلنت به شدت با نوع و جنس پروتز مرتبط می باشد . همچنین کشور سازنده این محصول ، کیفیت قطعات ، گارانتی قطعات و ... که به طور مستقیم بر روی قیمت این محصول تاثیر می گذارد . ایمپلنت یکی از مهم ترین محصولات در دندانپزشکی به حساب می آید .

پرداخت و پولیش دندان

این عمل برای ترمیم کامپوزیت انجام می شود که به عنوان نمونه میتوان به برس پولیش ، سوهان ، کاپ و مولت پولیش ، دیسک پولیش ، نوار پرداخت ، ماندرل و گلیز و خمیر پولیش و ... اشاره کرد . پلیش دندان یکی از روش های متداول برای سفید تر و صیقلی تر کردن دندان ها می باشد . و پلاک های ایجاده شده و میکروب های سطح دندان را از بین می برد و باعث پاک شدن آن ها می شود .

تجهیزات و مواد قالبگیری دندان

برای قالب گیری دندان که بیشتر به منظور ساخت یک نمونه شبیه دندان های واقعی فر می باشد از مواد و تجهیزات زیادی استفاده می شود که با توجه به تشخیص پزشک و ... انتخاب می شود . برخی از مواد قالب گیری شامل : پلی اتر، پلی سولفید، سیلیکون افزایشی ، سیلیکون غیر افزایش، سیلیکون تراکمی و ... .


فرزهای دندانپزشکی
فیلم و ابزار رادیوگرافی
تجهیزات و ابزار بی حسی
سرساکشن و سرپوآر
ابزار دندانپزشکی
کراون بریج
محصولات آموزشی و تمرینی
دستکش
لابراتواری و دندانسازی
هندپیس ها
کنترل عفونت
ارتودنسی
بهداشت دهان و دندان
اطفال
لباس فرم مطب
کد کم (cad/cam)



خرید تجهیزات دندانپزشکی در تهران 

با توجه به تعداد بالا و گستردگی فروشگاه های تجهیزات دندانپزشکی در تهران و تنوع بالای محصولات در برند و کشور سازنده و کیفیت و گارانتی محصولات و ....باید با دقت بالا و آگاهی کافی خرید خود را انجام دهید ، شما همچنیین میتوانید با مراجعه به دسته بندی مربوطه در وب سایت اصناف یاب و یا جستجو در سایت نزدیک ترین و معتبر ترین فروشگاه ها تجهیزات دندانپزشکی در تهران را پیدا کنید .
تاریخ ثبت: 1402/04/31