بهترین مراکز درمانی در تهران | تفاوت مراکز درمانی و بیمارستان

بهترین مراکز درمانی در تهران | تفاوت مراکز درمانی و بیمارستان

بهترین مراکز درمانی در تهران

مرکز درمانی (مجتمع درمانی) یا پلی کیلینیک ، در واقع همان درمانگاه می باشد که به صورت تخصصی به تشخیص و درمان بیماری ها می پردازد ، معمولا مواردی که نیاز به درمان سرپایی دارند در مراکز درمانی انجام می شود ، و مواردی که نیاز به جراحی و درمان های تخصصی تر نیاز دارد باید به بیمارستان ارجاع داده شوند . در واقع تفاوت اصلی آن با درمانگاه ها این است که به صروت همزمان بیمارن در چندین رشته تخصصی را پذیرش و درمان می کند . در عین حال تفاوت پلی کیلینیک ها با بیمارستان در این است که معمولا مراکز درمانی کوچک تر از بیمارستان ها هستند و درمان ها سرپایی هستند و خبری از بستری شدن  بیمار نیست . 

این مراکز می توانند به صورت عمومی به تشخیص و درمان انواع بیماری ها بپردازند و یا به صورت تخصصی تر بر روی یک بیماری خاص تر تمرکز کنند ، برای مثال بر روی بیماری دیابت ، بیماری های قلب ، بیماری های چشم و ... به صورت فوق تخصصی تمرکز کرده و با تجهیزات و پزشکان متخصص در زمینه تشخیص و درمان بیماری مورد نظر فعالیت کنند . مراکز درمانی و بیمارستان ها یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در زمینه پزشکی و سلامت می باشند .

در ادامه به بررسی فاکتور هایی می پردازیم که برای انتخاب بهترین مرکز درمانی می توانید از آن ها استفاده کنید :

مجوز های فعالیت مجتمع درمانیهر گونه فعالیت درمانی در کشور منوط به دریافت مجوز های لازم و کسب مجوز از سازمان های مرتبط با بهداشت و درمان می باشد . برای دریافت مجوز های درمانی حساسیت بالایی وجود دارد و مراکزی که مجوز های لازم برای فعالیت در زمینه بهداشت پزشکی را دارند از این فیلتر ها عبور کردند و حداقل مجوز های لازم برای فعالیت درمانی را دارند .

بررسی سابقه و مدارک معتبر درمانی پزشکان مشغول به کار در این مرکز

قلب تپنده هر پلی کلینیک (مرکز درمانی ) به کارد پزشکی / درمانی آن مجموعه می باشد .

هزینه های درمانی نسبت به خدمات

قرارداد با بیمه های درمانی

تجهیزات درمانی

رفتار کادر درمانی و پرسنل

ساعات کاری

سابقه فعالیت مرکزاین مورد که از زمان شروع به کار این مراکز چه زمانی سپری شده می تواند تاثیر به سزایی در کیفیت خدمات ارائه شده تاثیر گذار باشد .


مراکز درمانی 24 ساعته در تهران


برخی از مراکز درمانی در تهران به صورت شبانه روزی فعالیت دارند و پزشک های عمومی در شیفت شب در بیمارستان مستقر هستند . در صورت نیاز به دسترسی به نزدیک ترین مرکز درمانه شبانه روزی در محدوده محل سکونت شما ، می توانید با جستجوی بیمارستان 24 ساعته در وب سایت اصناف یاب لیست کاملی از این بیمارستان ها را بیابید .


داروخانه در مراکز درمانی


معمولا در تمامی مراکز درمانی ، درمانگاه ها ، بیمارستان ها و ... نیاز به داروهای مختلفی برای ارائه به بیمار و یا استفاده توسط پزشک برای امر درمان می باشد . در اکثر این مراکز درمانی داروخانه وجود دارد تا بیماران با سهولت بیشتری داروهای خود را تهیه کنند ، همچنین درآمد حاصل از داروخانه در مرکز درمانی بماند . برخی از مراکز نیز در نزدیکی داروخانه های بزرگ و مجهز بنا شده اند و از داشتن داروخانه داخلی صرف نظر کردند و بیماران باید خارج از محیط درمانی داروهای خود را تهیه کنند .

در مراکز درمانی متمرکز بر یک بیماری خاص که دارو خانه و مرکز تجهیزات پزشکی مرتبط داشته باشد تهیه دارو و یا تجهیزات درمانی برای بیماران و مراجعین بسیار سهل خواهد بود و توجه به این نکته باعث سهولت در درمان بیماران شده و رضایت مندی بیشتری برای بیماران این مراکز به ارمغان می آورد .


با توجه به این که اکثر مراکز درمانی (به جز برخی مراکز) معمولا به صورت تخصصی بر روی یک یا چند بیماری خاص و یا تخصص درمانی ویژه ای تمرکز دارند باید به این نکته توجه نمایید که قبل از مراجعه به این مراکز این موارد را د رنظر بگیرید .


در این مقاله سعی کردیم تا راهنمای شما برای انتخاب بهترین مراکز درمانی در تهران باشیم . به اصناف یاب همراه باشید .

تاریخ ثبت: 1402/05/08