راهنمای انتخاب بهترین کافی شاپ منطقه 1

راهنمای انتخاب بهترین کافی شاپ منطقه 1

راهنمای انتخاب بهترین کافی شاپ منطقه 1

این منطقه شمالی ترین منطقه تهران است که به علت بالا بودن فضای سبز و کوهپایه ای و روستایی بودن بافت آن میتوان آن را یک باغ شهر در استان تهران در نظر گرفت ، مهم ترین محله های منطقه 1 ، ارج ، ازگل ، امامزاده قاسم ، زعفرانیه ، سوهانک ، اوین ، فرمانیه ، باغ فردوس ، قیطریه ، تجریش ، کاشانک ، جماران ، گلاب دره ، محمودیه ، چیذر ، حصار بوعلی ، نیاوران ، حکمت ، ولنجک ، دارآباد ، شهرک محلاتی ، دربند ، درکه ، شهرک نفت ، دزاشیپ ، کوهسار 

این منطقه تعداد بسیار بالایی رستوران و کافی شاپ را در خود جای داده است .

این منطقه از نظر بافت جمعیتی نزدیک به 500 هزار نفر جمعیت دارد و یکی از مناطق پرتراکم می باشد ، از معروف ترین محله های منطقه 1 می توان به میدان تجریش ، نیاوران ، فرمانیه ، زغفرانیه ، الهیه اشاره کرد .
با توجه به آب و هوای  خوب این منطقه ، اکثر ساکنین آن از اقشار پر درآمد جامعه می باشند و با توجه به تمرکز این قشر در این منطقه و مناطق اطراف اکثر مراکز خرید لوکس و رستوران ها و کافی شاپ های خاص و ... در این منطقه می باشند . در ادامه به بررسی معیار های برای انتخاب بهترین کافی شاپ خواهیم پرداخت .

مهم ترین نکته در انتخاب کافی شاپ در منطقه 1 این مساله هست که هدف شما از رفتن به کافی شاپ چیست . اگر برای قرار کاری به دنبال انتخاب یک کافی شاپ می گردید معیارهای انتخاب بهترین کافی شاپ متفاوت است ، اگر برای قرار عاشقانه و یا برگزاری مراسم تولد به دنبال فضایی مناسب می گردید باز هم این معیار ها متفاوت خواهد بود ، گاهی نیز برای رفع خستگی و استراحت به دنبال فضایی دنج و خلوت برای استراحت و مطالعه و ... می گردید که این معیار ها باز هم بسیار تفاوت خواهد داشت .


چگونه بهترین کافی شاپ در منطقه 1 انتخاب کنیم ؟


1. طراحی داخلی (دکوراسیون داخلی) کافی شاپ :

این مورد به شدت بستگی به این دارد که به چه دلیل قصد رفتن به کافی شاپ را دارید ، اگر برای مهمانی و یا مراسم خاصی مثل تولد و ... قصد رزرو کردن فضای خاصی را دارید باید حتما از قبل در اینترنت و شبکه های اجتماعی به دنبال یک کافی شاپ خاص باشید تا خاطره ای به یاد ماندنی رقم بزنید .
اگر هم برای صرف یک میان وعده و استراحت به دنبال فضایی آرام می گردید باید به دنبال کافه های دنج در تهران باشید که به راحتی با جستجو در اینترنت نزدیک ترین مکان را پیدا خواهید کرد . یکی از تفاوت های کافه با رستوران در این است که در کافی شاپ معمولا فضا دوستانه است پس چیدمان کافه دوستانه و غیر رسمی است بر خلاف رستوارن ها که اکثرا فضای رسمی تری دارند .

2. منو کافی شاپ (غذاها و نوشیدنی) :

این مورد شاید مهم ترین مورد در انتخاب یک کافی شاپ خوب باشد ، که از طرق افرادی که قبلا به کافه مورد نظر شما رفته اند و یا وب سایت های تخصصی بررسی رستوارن ها و کافه ها در مورد طعم و تنوع غذاها و نوشیدنی های موجود در کافه استفاده کنید . در واقع یکی دیگر از تفاوت های کافه با رستوارن در این است که رستوارن ها تنوع غذایی بسیار بیشتری نسبت به کافه ها دارند ، در حالی که کافه ها انواع نوشیدنی و سرو غذاهای خاص تری مثل انواع پاستا و ... را دارند .

3.تایم آزاد یا محدود:


برخی از کافه ها به دلیل اینکه مراجع کننده زیادی ندارند و یا فضای بزرگی دارند محدودیت زمانی برای گذراندن وقت در این مکان ها وجود ندارد ، در عین حال برخی کافی شاپ ها به دلیل تعداد مراجعه کننده بسیار بالا و محدودیت فضا محدودیت زمانی برای استفاده از کافه وجود دارد . مثل شعبه های همیشه شلوغ کافه لمیز . پس قبل از رفتن به کافه حتما از این مورد مطلع شوید .چ

4. قیمت (ارزان و لاکچری بودن منو کافه) :


یکی از مهم ترین پارامتر ها در انتخاب کافه قیمت می باشد ، اگر صادقانه به این موضوع نگاه کنیم قیمت تمامی اقلام موجود در منو کافی شاپ ها حتی از بهترین رستوران ها نیز بیشتر است ، برای مثال یک لیوان چای که شاید چند ده برابر به فروش می رسد و تمام افرادی که عادت به وقت گذراندن در کافه دارند امری طبیعی است ولی برای افرادی که کم تر به این فضا ها عادت دارند امری غیر معمول باشد .

معیار های بسیار زیادی برای انتخاب بهترین کافی شاپ منطقه 1 وجود دارد که در این مقاله به اختصار به برخی از آن ها اشاره شد .

تاریخ ثبت: 1402/05/08