ماشین لباسشویی | نحوه کار با ماشین لباسشویی | خرید ماشین لباسشویی با تخفیف 40%

ماشین لباسشویی | نحوه کار با ماشین لباسشویی | خرید ماشین لباسشویی با تخفیف 40%

هر آنچه که باید درمورد ماشین لباسشویی بدانید:

ماشین لباسشویی یک وسیله برقی ضروری در هر خانه‌ای است. بنابراین اگر دچار خرابی گردد تا زمانی که تعمیر می‌شود ممکن است حجم زیادی از لباس‌های کثیف در خانه جمع شود که قطعاً شستشوی آن‌ها واقعاً دردسرساز خواهد شد. در نتیجه باید طرز استفاده از ماشین لباسشویی را بدانیم تا به صورت ناخواسته آسیبی به دستگاه وارد نکرده و در هر بار شستشو یک برنامه مناسب را انتخاب نماییم. پس در این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه کار با ماشین لباسشویی ال جی 8 کیلویی 

در هر ماشین لباسشویی یکسری برنامه‌هایی تعریف شده است که شما قبل از شروع به شستن لباس‌ها باید براساس وزن لباس و جنس آن‌ها یک برنامه مناسب را انتخاب نمایید. فرض کنیم که شما ماشین لباسشویی ال جی ۸ کیلویی دارید. برای استفاده از این دستگاه در لوازم خانگی باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • حجم لباس‌هایی که در داخل ماشین لباسشویی می‌ریزید نباید بسیار زیادتر یا بسیار کمتر از ظرفیت ماشین لباسشویی ال جی ۸ کیلویی باشد چون در هر دو حالت شما در حال فشار وارد کردن به ماشین لباسشویی هستید.
  • لباس‌ها را براساس جنس و بافت دسته‌بندی کنید تا هم کیفیت شستشو بالا رفته و هم به جنس لباس آسیب وارد نشود.
  • در زمان شروع به شستشو حتماً یک شوینده مناسب استفاده شود. بهتر است به جای پودر به سراغ مایع شستشو بروید چون در این صورت مطمئن هستید که حتی ذره‌ای از مایع شوینده و بهداشتی بر روی لباس باقی نمی‌ماند.
  • در فصل پاییز و زمستان شیر آب گرم ماشین لباسشویی ال جی ۸ کیلویی را باز بگذارید چون در این صورت هیتر ماشین لباسشویی بیش از اندازه کار نمی‌کند تا آب داخل ماشین را گرم کند.
  • در فصل تابستان نیازی نیست برنامه‌هایی را استفاده کنید که قدرت خشک کنندگی دارد. در این صورت فشار کمتری به ماشین لباسشویی وارد می‌شود.
  • هر بار که شستشو تمام می‌شود حتماً با یک دستمال تمیز دیگ و دور درب تمیز کنید تا رطوبت داخل آن باقی نماند. به هر حال حبس شدن رطوبت هم شرایط را برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌کند و هم باعث زنگ زدگی و بو گرفتگی دیگ خواهد شد.

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی 

قبل از اینکه ماشین لباسشویی را برای اولین بار مورد استفاده قرار دهید باید دفترچه راهنما را مطالعه کرده و از طرف دیگر معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی را بدانید چون این کلمات کمک می‌کنند که شما به درستی از دستگاه استفاده کنید. در این قسمت ما معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی را برای شما توضیح خواهیم داد:

برنامه شستشوی پنبه‌ای (Cotton)

اگر می‌خواهی لباس‌های رنگی یا لباس کتان سفید را داخل ماشین لباسشویی بریزید و نیاز به شستشوی قوی دارید بهتر است به سراغ برنامه شستشوی پنبه‌ای بروید. این برنامه شستشو را در دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد انجام می‌دهد و با حرکات مختلف باعث بهبود شستشو می‌شود.

برنامه شستشوی پنبه‌ای کم مصرف (Cotton Eco)

این برنامه نیز دقیقاً شبیه برنامه شستشوی پنبه‌ای است با این تفاوت که میزان دما را به ۴۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد می‌رساند. بنابراین برای لباس‌های نخی و پنبه‌ای که زیاد کثیف نیستند مناسب است.

برنامه شستشوی ترکیبی (Mix)

اگر لباس‌ها از نظر جنس تفکیک نشده و مخلوطی از لباس‌ها را داخل دیگ ریخته‌اید باید به سراغ برنامه شستشوی ترکیبی بروید. دمای این برنامه ۴۰ درجه سانتیگراد است.

برنامه شستشوی ضد چروک (Easy Care)

این برنامه برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌هایی با جنس اکریلیک، پلی استر و یا پلی‌آمید بسیار مناسب است. به محض اینکه شستشو تموم شد بدون نیاز به اتو کردن می‌توانید لباس‌ها را بپوشید. دمای شستشوی این برنامه ۴۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد است.

برنامه شستشوی ضد حساسیت (Skin Care)

با توجه به اینکه پوست انسان بسیار حساس است و در نتیجه نوع شوینده‌ای که ما در ماشین لباسشویی استفاده می‌کنیم به شدت بر روی سلامت پوست تأثیر می‌گذارد پس برای شستن برخی از لباس‌ها همانند ملحفه، حوله، لباس زیر و روبالشی که با پوست در تماس هستند باید به سراغ برنامه شستشوی ضد حساسیت بروید. با این برنامه تمامی اثرات ماده شوینده حذف شده و شستشو در دمای ۴۰ تا ۶۰ درجه انجام می‌شود.

برنامه شستشوی لباس کودک (Baby Care)

اگر قرار است لباس کودک را در داخل ماشین لباسشویی بریزید حتماً برنامه شستشوی لباس کودک را انتخاب کنید. دمای شستشو ۶۰ تا 95 درجه سانتیگراد است که می‌تواند حتی روکش تخت کودک را به خوبی بشوید.

برنامه شستشوی پر Duvet  در لباسشویی ال جی

برای شستن متعلقات رختخواب همانند پتو بالش و یا حتی روکش مبلمان بهتر است برنامه شستشوی پر را انتخاب کنید که دمای ۴۰ درجه سانتیگراد را به شستشو اختصاص می‌دهد.

برنامه شستشوی لباس ورزشی (Sports Wear)

برای شستن لباس‌های ورزشی و یا حتی کفش‌های کتانی باید برنامه شستشوی لباس ورزشی را انتخاب کنید. دمای این برنامه ۴۰ درجه است.

برنامه شستشوی بهداشتی (Hygiene)

از آنجایی که شستن لباس زیر، روبالشی، لباس کودکان و روتختی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود تا میکروب‌ها از بین رفته و از طرف دیگر اثری از شوینده روی این لباس‌ها نماند برنامه شستشوی بهداشتی با دمای ۶۰ درجه سانتیگراد بهترین انتخاب است.

برنامه شستشوی پشمی (Wool)

برای شستن لباس‌های پشمی در زمستان شما باید برنامه شستشوی پشمی را انتخاب کنید که لباس‌ها را در دمای ۴۰ درجه می‌شوید.

برنامه شستشوی ظریف (Delicate)

اگر لباس‌های ظریف همانند لباس مجلسی دارید باید شستشو با دقت انجام گیرد تا به بافت لباس آسیب وارد نشود. برنامه شستشوی ظریف با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد برای این قبیل لباس‌ها مناسب است.

برنامه شستشوی شدید ۶۰ دقیقه‌ای (Intensive 60)

این برنامه شستشو حداقل مصرف انرژی را دارد و برای شستن لباس‌های پنبه‌ای و ترکیبی بسیار مناسب است. دمای شستشو در این برنامه ۶۰ درجه سانتیگراد است.

برنامه شستشوی سریع ۳۰ دقیقه‌ای (Quick 30)


این برنامه می‌تواند لباس‌ها را در دمای ۳۰ درجه سانتیگراد بشوید. وقتی به یک برنامه شست و شو سریع با حجم کم لباس‌ها نیاز دارید برنامه شستشوی سریع ۳۰ دقیقه‌ای مناسب است.

برنامه شستشوی مستقیم کم حجم (Direct Wear)

اگر قرار است لباس‌های پنبه‌ای، پلی استر و بلوز را به اندازه حداکثر سه تا چهار تکه لباس در داخل ماشین لباسشویی بریزید بهتر است برنامه شستشوی مستقیم کم حجم را انتخاب کنید. در این برنامه لباس‌ها با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد شسته می‌شوند.

برنامه آبکشی + خشک کن (Rinse+Spin)

این برنامه برای شستن لباس‌هایی که اصلاً کثیف نیستند و فقط آبکشی نیاز دارند مناسب است.

برنامه شستشوی بی‌صدا (Silent Wash)

این برنامه با حداقل مصرف انرژی و حداقل صدا می‌تواند انواع لباس‌های پنبه‌ای، ترکیبی و پلی استر ترکیبی را در ۴۰ درجه سانتیگراد بشوید.

برنامه شستشوی لکه‌بری (Stain Care)

اگر لکه‌ای از قهوه، نوشیدنی، چربی یا آبمیوه بر روی لباس مانده می‌توانید از برنامه لکه‌بری استفاده کنید که در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد می‌تواند لباس‌ها با پارچه‌های مخلوط و غیر ظریف را بشوید.

برنامه شستشوی البسه مشکی (Dark Wash)

برای شستن لباس‌های تیره باید برنامه لباس‌های مشکی را انتخاب کنیم که شستشو را در دمای ۲۰ درجه انجام می‌دهد.

برنامه شستشوی موارد رختخواب (Bedding)

این برنامه همانند برنامه شستشوی پر برای شستن متعلقات رختخواب مورد استفاده قرار می‌گیرد منتهی اگر حجم پارچه‌ها کمتر از ۲ کیلوگرم است بهتر است برنامه موارد رختخواب را انتخاب کنید.

طرز کار با ماشین لباسشویی پاکشوما 7 کیلویی

  • برای استفاده از ماشین لباسشویی پاکشوما ۷ کیلویی در اولین قدم باید به درستی آن را نصب کنید. وسیله را در جایی که تراز باشد، لوله تخلیه آب و لوله آبگیری بین ماشین لباسشویی و دیوار فشرده نشود قرار دهید.
  • بهتر است لباس‌ها را از یکدیگر تفکیک کنید اما اگر حجم لباس‌ها زیاد نیست و مجبور شدید لباس‌ها را به صورت ترکیبی داخل ماشین لباسشویی بریزید بهتر است برنامه شستشوی مخلوط را انتخاب کنید.
  • برنامه مناسب را براساس جنس لباس‌ها و رنگ آن‌ها انتخاب نمایید.
  • نوع شوینده‌ای که در داخل ماشین لباسشویی پاکشوما ۷ کیلویی می‌ریزید مهم است.
  • بعد از اینکه شستن لباس‌ها به اتمام رسید باید حتماً درب آن را باز بگذارید تا فضای داخلی خشک شده و بخار آن خارج گردد. از طرف دیگر با یک دستمال آن را خشک کنید تا به هیچ عنوان اثری از رطوبت بر روی دیگ باقی نماند.

پرفروش ترین ماشین لباسشویی ال جی 9 کیلویی 

پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی ال جی ۹ کیلویی مدل‌هایی هستند که به تکنولوژی‌های مدرن مجهز بوده و قابلیت‌ها و برنامه‌های مختلفی در آن‌ها تعریف شده است چون این قبیل ماشین‌های لباسشویی امکان شستشوی هر نوع لباس با هر حجمی را فراهم می‌کنند. ماشین لباسشویی ال جی ۹ کیلویی برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار مناسب است. کافی است به فروشگاه‌های لوازم خانگی سری بزنید تا بتوانید هم مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی ال جی را ملاحظه کرده و هم از فروشندگان بخواهید که پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی ال جی ۹ کیلویی را به شما معرفی کنند. البته این قبیل ماشین‌های لباسشویی چون سطح مصرف انرژی بسیار پایین و کار‌ایی بالایی دارند به عنوان پرفروش‌ترین‌ها شناخته می‌شوند.

قیمت ماشین لباسشویی ال جی 9 کیلویی

مهمترین عوامل مؤثر بر قیمت ماشین لباسشویی ال جی ۹ کیلویی عبارتند از:

  • قابلیت‌های تعریف شده در ماشین لباسشویی
  • میزان مجهز بودن به تجهیزات مدرن
  • سبک طراحی دستگاه
  • میزان مصرف برق
  • شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه
  • شرایط در نظر گرفته شده برای فروش ماشین لباسشویی

 

نحوه استفاده از قرص جرم گیر ماشین لباسشویی

به مرور زمان که ماشین لباسشویی کار می‌کند املاح آب در داخل منافذ دیگ جمع شده و همین موضوع قدرت شویندگی را پایین می‌آورد چون تخلیه آب و آبگیری به درستی انجام نمی‌شود. در این زمان است که شما باید از قرص جرم‌گ یر ماشین لباسشویی استفاده کنید. برای استفاده از این قرص کافی است آن را داخل جا پودری یا در داخل دیگ ماشین لباسشویی قرار داده و سپس ماشین لباسشویی را خالی و بر روی برنامه‌ای بگذارید که دمای ۶۰ درجه سانتیگراد را دارد. در نتیجه قرص به آرامی حل شد و تمامی رسوباتی که در داخل منافذ گیر کرده‌اند را از بین خواهد برد.

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی

مهمترین دلایلی که باعث نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌شود عبارتند از:

  • باز ماندن درب ماشین لباسشویی
  • خرابی برد کنترلی موتور دستگاه
  • شل شدن تسمه و خرابی چرخ تسمه دستگاه
  • مسدود شدن پمپ تخلیه
  • خراب شدن بلبرینگ‌های ماشین لباسشویی
  • وجود نقص فنی در اتصالات موتور
  • زیاد بودن حجم لباس‌ها در داخل ماشین لباسشویی
  • اختلال در فرآیند آبگیری ماشین لباسشویی

کلام آخر

تمامی صاحبان سرمایه که فروشگاه‌های لوازم خانگی را در سطح کشور مدیریت می‌کنند می‌توانند برای معرفی فروشگاه خود از سایت اصناف یاب کمک بگیرند. شما با درج آدرس و شماره تلفن خود در داخل این سایت شانس دیده شدن خدمات فروشگاه خود و انواع لوازمی که در آن به فروش می‌رسد را بیشتر می‌کنید چون مردم اولین قدم به سراغ اینترنت ‌می‌روند تا بتوانند نزدیک‌ترین فروشگاه به محل زندگی خود را شناسایی کنند.


 

 

 

 

 

تاریخ ثبت: 1402/08/04