شیر گازی

شیر گازی

شیر گازی


شیر گازی نوعی از شیرآلات است که در تمامی ساختمان‌ها، آپارتمان‌های مسکونی، محیط های صنعتی و شرکتی دیده می‌شود، استفاده از این شیرآلات در ساختمان ها و محیط‌های دیگر بسیار رایج است زیرا طرز استفاده از آن‌ها بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید آن را باز و بسته کنید، شیرهای گازی زیر مجموعه شیرهای توپی از گروه خدمات ساختمانی و تاسیسات هستند و علت این نام اختصاری، وجود یک قسمت توپی در بدنه این شیرآلات است که توسط آن باز و بسته شدن شیر گازی انجام می‌شود.

در مراحل تولید این نوع شیرآلات، یک دسته مخصوص بر روی آن‌ها تعبیه می‌شود تا از این طریق بتوان آن را باز یا بسته کرد، بطور معمول این دسته‌ها رنگی متفاوت با رنگ اصلی شیر گازی دارند و شکل ساختاری آن مانند یک اهرم می‌‌باشد، این دسته‌های شیر گازی به گونه ای طراحی شده اند که هنگامی که قصد باز کردن و عبور گاز را داشته باشید این دسته بصورت موازی روی شیر قرار می‌گیرد و هنگامی که قصد بستن شیر گاز را داشته باشید این دسته به صورت عمودی روی شیر گازی قرار داده می شود. هنگامی که شیر گازی را باز می کنید هر نوع ماده مایع یا گازی که به آن وصل باشد از آن عبور خواهد کرد.

در ساخت شیر گازی از مصالح و ملزومات ساختمانی از متریال‌ و تجهیزات متفاوتی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها درپوش شیر گازی، توپی و دسته اهرمی است، در ساخت بدنه این شیرهای گازی نیز از موادی مانند مس، برنج و آهن استفاده می‌شود، یکی از ویژگی‌های شیر گازی، وجود ابعاد و اندازه های مختلف در ساخت آن هاست. به همین دلیل افراد می توانند شیر گازی را با توجه به نیاز و اندازه ای که می خواهند تهیه کنید.  

تاریخ ثبت: 1401/11/23