شیر گازی برنجی

شیر گازی برنجی

شیر گازی برنجی


شیر گازی در دسته شیرآلات بسیار پرکاربرد قرار می‌گیرد زیرا استفاده از آن در هر محیطی دیده می شود، بطور کلی شیر گازی اهمیت بالایی در لوله کشی‌های صورت گرفته یک آپارتمان مسکونی یا یک محیط صنعتی دارد. مهم ترین وظیفه شیر گازی کنترل عبور مایعات یا سیالات با فرایند باز و بسته شدن جریان است. شیر گازی برنجی رایج ترین نوع شیر گازی است که با توجه به نام اختصاری که دارد از فلز برنج ساخته می شود.

این گونه شیرآلات زیر مجموعه شیرآلات توپی هستند و به همین دلیل دارای یک بخش کروی یا توپ مانند می‌باشند، در طراحی شیر گازی برنجی، یک بخش کروی که شبیه به توپ است نصب می‌شود و دسته شیر پس از نصب در آن قسمت با حرکت در یک زاویه نود درجه جریان مایعات یا گازها را برای عبور تغییر می‌دهد. بازه استفاده از شیر گازی از گروه خدمات ساختمانی و تاسیسات بسیار گسترده است و به جز سیالاتی مانند گاز شهری می توان از برخی مدل های آن در کنترل جریان آب لوله کشی نیز استفاده کرد.

برای خرید یک شیر گازی برنجی باید به عوامل زیادی توجه کنید زیرا شیر گازی برنجی در بسیاری از موارد مسئولیت قطع و وصل کردن سیالاتی مانند گاز شهری را دارد، از این رو افرادی که قصد خرید شیر گازی برنجی را دارند بهتر است با دقت بالایی این کار را انجام دهند تا در استفاده دراز مدت مشکلی برای ورود و خروج گاز و سیالات نداشته باشند.

طراحی کلی شیر گازی برنجی از مصالح و ملزومات ساختمانی با توجه به متریال استفاده شده در آن، در ابتدا با استفاده از برنج فرج شده انجام می‌شود، در قسمت نشیمن شیر گازی برنجی از تفلون استفاده شده و در بخش‌هایی از شیر گازی برنجی از فولاد استفاده می‌شود، انتخاب یک شیر گازی برنجی مناسب نیازمند داشتن دانشی سطحی در مورد ساختار و ابعاد مختلف آن است. از این رو اگر قصد خرید یک شیر گازی برنجی با کیفیت را دارید و می خواهید تجربه خریدی مطمئن را داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع شیر گازی برنجی به فروشگاه آریا مراجعه کنید.

تاریخ ثبت: 1401/11/23